Na webinarach można zarobić. Na jedną z konferencji sprzedano bilety za 100 tys. zł

Średnia cena biletu na webinar w pierwszych trzeci miesiącach roku wyniosła 106 zł, ale na rynku pojawia się coraz więcej tzw. high ticket events, gdzie wejściówki kosztują nawet kilka tysięcy złotych. Sektor szkoleniowo-edukacyjny, skupiający również szkoły publiczne i prywatne, stanowi już 55 proc. wydarzeń.
Intratny biznes
W ciągu pierwszego kwartału 2025 r. liczba osób tworzących płatne webinary w Polsce zwiększyła się aż o 48,5 proc., a liczba sprzedanych biletów oraz ich wartość wzrosły o prawie jedną trzecią – tak wynika z najnowszego raportu „Płatne webinary w Polsce” platformy ClickMeeting, lidera polskiego rynku webinarów i spotkań online. Pod względem wartości biletów sprzedanych na pojedyncze wydarzenie rekordowa okazała się konferencja o ratownictwie medycznym – 673 sprzedane bilety kosztowały w sumie ponad 100 tys. zł. Dla porównania rekordowa wartość biletów sprzedanych na pojedynczy webinar w całym 2024 r. wyniosła 96,6 tys. zł. Była to konferencja na temat coachingu, na którą sprzedano 951 biletów.
Również drugi pod względem wartości sprzedanych biletów webinar w tym kwartale dotyczył tematyki medycznej. Był to kurs pierwszej pomocy, na który sprzedano 801 biletów o łącznej wartości 78,8 tys. zł. Trzecie miejsce zajęło wydarzenie poświęcone zagadnieniom z zakresu stomatologii – 41 biletów o łącznej wartości 30,2 tys. zł. Z kolei rekordowy cykl webinarów uzyskał w sumie 408 tys. zł.
Branża medyczna najpopularniejsza wśród organizatorów i odbiorców webinarów
Najwięcej webinarów na platformie ClickMeeting w ciągu pierwszych trzech miesięcy roku dotyczyło kwestii medycznych. Wśród najbardziej dochodowych wydarzeń z tej dziedziny, oprócz wspomnianych wyżej, znalazło się też szkolenie dla psychologów (120 biletów o łącznej wartości 10,8 tys. zł). Wysokie zyski przyniosło również szkolenie kierowane do lekarzy weterynarii – wartość sprzedanych 77 biletów wyniosła 20,5 tys. zł.
Wśród odbiorców niezmiennie największą popularnością cieszą się webinary szkoleniowe, szczególnie te kierowane do lekarzy, ratowników medycznych i marketerów. Polacy chętnie płacą jednak również za dostęp do wydarzeń online wspierających ich pasję, w tym również treningów sportowych.
– Webinary są obecnie podstawowym narzędziem edukatorów i szkoleniowców – sektor szkoleniowo-edukacyjny, skupiający również szkoły publiczne i prywatne, stanowi 55 proc. wydarzeń organizowanych za pośrednictwem ClickMeeting. To świetny sposób na przekazywanie fachowej wiedzy, nawet skomplikowanych technikaliów. Doskonałym przykładem jest dwuczęściowe szkolenie z projektowania instalacji technicznych, którego organizator sprzedał 15 biletów za łączną kwotę 9 tys. zł – mówi Martyna Grzegorczyk, Marketing Manager ClickMeeting. – Na świecie już prawie ⅓ przychodów twórców internetowych pochodzi z organizacji warsztatów, kursów i wydarzeń online, przewyższając zyski ze współprac reklamowych. Odbiorcy chętnie płacą za treści, które dostarczają im wartościowej wiedzy, bez konieczności wychodzenia z domu.
Ceny rosną
Średnia wartość biletu na webinar w pierwszym kwartale 2025 r. wyniosła 106 zł, ale dużą popularnością cieszyły się wydarzenia, na które bilety osiągały wysokie ceny, tzw. high ticket events. Średnia wartość biletu jednego z organizatorów płatnych wydarzeń zajmującego się marketingiem wyniosła 888 zł. Bilet na jeden z webinarów dotyczących stomatologii kosztował średnio 736 zł. Bilety na jeden z kilkugodzinnych kursów na temat marketingu zostały wycenione na ponad 4,5 tys. zł za osobę.