Megarunda finansowania polskiego startupu. "To jedna z największych rund pre-seed w Polsce"
Kuba Koziej i Piotrek Sosnowski, More GrowthFirma zapowiada, że dzięki pozyskanym środkom do końca 2022 roku zatrudnionych będzie 40 osób a na rynek wprowadzone zostaną trzy pierwsze marki.
More Growth. Czym zajmuje się spółka?
More Growth to polska spółka, który tworzy marki i produkty online pomagające użytkownikom w dbaniu o zdrowie i rozwój osobisty. Wszystkie powstają w podobnym modelu: firma tworzy serwisy internetowe i aplikacje konsumenckie, budując zasięgi i przyciągając użytkowników.
Na początek More Growth skupi się na trzech obszarach – parenting, finanse osobiste i wellbeing. Jako pierwszy na rynku zadebiutuje hiJunior – przewodnik dla rodziców, który pomoże im zadbać o zdrowy rozwój dziecka na kolejnych etapach.
Spółkę założyli Kuba Koziej (CEO) i Piotrek Sosnowski (Chief People & Culture Officer), założyciele InterviewMe i Zety, przy udziale Ariela Finkelsteina, doświadczonego przedsiębiorcy i inwestora (m.in. w Zowie i StoryDoc) z Izraela. Ariel nadzoruje strategię rozwoju, fuzje i przejęcia oraz partnerstwa.
InterviewMe
Powstały w roku 2013 InterviewMe to SaaS, oferujący kreator CV online i serwis z poradami zawodowymi. W ciągu 6 lat rozwinął się z lokalnego serwisu budowanego w garażu przez trzech założycieli, do firmy z ponad 120-osobowym zespołem, rozwijającej globalną platformę pomagającą milionom użytkowników w rozwoju kariery, już pod marką Zety. W 2019 r. firmę kupił amerykański gigant BOLD. Dziś serwisy odwiedza ponad 100 mln użytkowników rocznie.
– Kubę i Piotrka poznałem 6 lat temu, na samym początku ich prac nad Zety. Byli młodzi i wciąż się uczyli, ale byli oddani swojej wizji, skupieni na jej realizacji i skłonni do ciągłego ulepszania swojego produktu. Kuba budował firmę SaaS opartą o ruch organiczny i SEO. To obszar, w którym sam mam duże doświadczenie, dlatego zdecydowałem się pomóc im w ulepszaniu, a ostatecznie w sprzedaży Zety. Wyznajemy te same zasady i wartości i zdecydowaliśmy się postawić nową firmę na solidnych fundamentach: umiejętności pozyskiwania organicznego ruchu i ambicji zbudowania czegoś dużego, z mocnym i pełnym sukcesów zespołem założycielskim – mówi Ariel Finkelstein, Co-Founder More Growth.
Strategia rozwoju More Growth
More Growth będzie budować szybko rozwijające się i rentowne biznesy internetowe, przyciągając użytkowników potrzebujących porady lub pomocy i oferując im produkty, które ułatwią im rozwiązanie problemu.
– W Zety udowodniliśmy, że potrafimy budować zasięgi i aplikacje konsumenckie, które przyciągają i zatrzymują przy sobie użytkowników, dając im prawdziwą wartość. Do każdej z dziedzin, z jaką chcemy się zmierzyć, będziemy pozyskiwać ekspertów branżowych. Wierzymy, że w obszarze parentingu, finansów osobistych i wellbeingu możemy stworzyć lepsze serwisy od już istniejących, szybko je wyskalować i osiągnąć rentowność w perspektywie poniżej 2 lat – mówi Kuba Koziej, Co-Founder i CEO More Growth.
Na rozwój pierwszych trzech produktów More Growth pozyskało 23 mln złotych (5 mln dolarów) w rundzie pre-seed. Przewodził jej fundusz Inovo Venture Partners, przy udziale bValue i Market One Capital i aniołów biznesu.
Finansowanie pozwoli przede wszystkim na rekrutację. More Growth już dzisiaj zatrudnia ponad 20 pracowników, a do końca roku 2022 chce mieć na pokładzie ponad 40 osób, które będą tworzyć zespół założycielski. Spółka poszukuje przede wszystkim ekspertów i autorów treści, specjalizujących się w jednym z trzech obszarów, w których rozwija pierwsze produkty. Ponadto More Growth planuje zatrudnić także programistów, product designerów, menedżerów oraz specjalistów od marketingu (z naciskiem na outreach, digital PR i copywriting).
– Organizacja skaluje się tak dobrze, jak szybko jest w stanie pozyskiwać talenty, którym da interesujące wyzwania i nie będzie im przeszkadzać. To czyni rekrutację naszym priorytetem. Od początku najlepiej nam się pracuje z osobami, które czują odpowiedzialność, rozwijają się w swojej roli i czerpią satysfakcję z osiągania wspólnych celów. Zbudowanie zespołu składającego się z takich ludzi było i jest kluczem do naszego sukcesu – mówi Piotrek Sosnowski, Co-Founder i Chief People & Culture Officer More Growth.
Inwestorzy o transakcji More Growth
– Founderów More Growth poznaliśmy, gdy zaczynali z InterviewMe. Zrobili na nas duże wrażenie swoim podejściem i skupieniem na rozwoju, które pozwoliło im stworzyć jedną z najszybciej i najbardziej efektywnie rosnących firm, jakie widzieliśmy. Kiedy dowiedzieliśmy się, że startują z zupełnie nowym biznesem, nie mieliśmy wątpliwości, że chcemy być lead inwestorem ich pierwszej rundy. More Growth ma wszystko, czego szuka VC: mocny zespół, który udowodnił, że umie budować i skalować biznesy, bardzo duży rynek i olbrzymią ambicję. – mówi Michał Rokosz, Partner w Inovo Venture Partners
– Zainwestowaliśmy w More Growth przede wszystkim dlatego, że wiem, jaką drogę przebyli założyciele, z jakimi wyzwaniami się mierzyli i jak przez nie przebrnęli. Gdy poznałem Kubę i Piotrka, w czasie, gdy rozmawialiśmy o inwestycji w rundzie seed InterviewMe, największe wrażenie zrobiło na mnie to, w jak świadomy i systemowy, a właściwie metodyczny sposób budują firmę. Imponująca była umiejętność budowania i zarządzania zespołami. W tamtym czasie w Polsce nie spotkałem tak zorganizowanego podejścia do rekrutacji i oceny własnej pracy. Wierzymy, że Kuba i Piotrek są w stanie w krótkim czasie skompletować zwycięski zespół profesjonalistów ze wszystkich obszarów kluczowych dla powodzenia projektu – mówi Maciej Balsewicz, Founding Partner w bValue.
– Z Kubą i Piotrkiem poznaliśmy się, kiedy rozwijali InterviewMe i osiągali na tym polu olbrzymie sukcesy. Z różnych powodów nie udało się nam zainwestować w ich ówczesny biznes, ale zostaliśmy od tamtego momentu dobrymi kolegami i byliśmy w regularnym kontakcie. Założyciele More Growth już teraz zbudowali jeden z najlepszych i najbardziej kompletnych zespołów, z jakimi kiedykolwiek pracowaliśmy. Ich profil i doświadczenie idealnie pasują do profilu biznesu, którym jest More Growth. Z naszej perspektywy decyzja o inwestycji była oczywista – mówi Marcin Kurek, Managing Partner w Market One Capital.