Niech MOC będzie z nami

Fot. Konrad Grymin
Fot. Konrad Grymin 23
Powstały niedawno Market One Capital (MOC) to jeden z większych funduszy venture capital na polskim rynku. Czterech partnerów tworzy zespół zarządzający kapitałem przekraczającym 40 mln euro. Chcą tak inwestować w startupy, aby ich założyciele czuli, że te firmy są nadal przede wszystkim ich.

15 mln dołożył do Market One Capital Europejski Fundusz Inwestycyjny (EFI) – ramię UE, które ma wspierać rozwój małych i średnich przedsiębiorstw. Reszta pochodzi od inwestorów prywatnych. Najważniejszym kapitałem w tego typu przedsięwzięciach jest jednak doświadczenie zespołów, które nimi zarządzają. Czterej partnerzy mieli okazję je zdobyć. 

Marcin Kurek i Michał Skrzyński współtworzyli w 2008 r. serwis Niania.pl, a Jakub Ślusarczyk spotkał się z nimi, pracując w tym czasie w bmp – niemieckim funduszu venture capital, który zainwestował w ich startup. Po sprzedaniu go, Kurek i Skrzyński przez dwa lata inwestowali jako aniołowie biznesu, po czym razem ze Ślusarczykiem stworzyli fundusz Protos Venture Capital – jeden z nielicznych w Polsce funduszy seed (angażujących się w startupy na najwcześniejszym, zalążkowym etapie rozwoju), który skupiał wyłącznie prywatnych inwestorów. 

Marcin Zabielski był z kolei partnerem zarządzającym w założonym przez grupę aniołów biznesu Hedgehog Fund, zyskawszy wcześniej doświadczenie jako przedsiębiorca internetowy, konsultant biznesowy pracujący dla dużych firm oraz członek zarządu grupy Pracuj.pl. 

Protos i Hedgehog

MOC jest więc niejako sumą zespołów zarządzających dwoma dobrze znanymi na rodzimym rynku funduszami. Oba zaczynały działalność w latach 2012–2013 i, jak to ujmują dzisiejsi partnerzy, miały „podobne biznesowe DNA”. Oprócz tego interesowały się tym samym segmentem rynku. Wzajemne kontakty...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 3/2018 (30)

Więcej możesz przeczytać w 3/2018 (30) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie