Jeszcze ulotka nie zginęła
fot. Adobe StockKlasyczna papierowa ulotka to nie przeżytek. Jeśli będziemy się trzymać odpowiednich reguł, będzie ona bardzo skutecznym (i tanim!) wsparciem sprzedaży. W dodatku możemy ją zrobić sami.
Brytyjska firma DMA przeprowadziła w 2018 r. badania zachowań konsumentów – adresatów kampanii reklamowych z wykorzystaniem klasycznych papierowych ulotek. Okazało się, że dobra ulotka cały czas ma moc i uwodzi konsumentów tak jak przed laty.
Pojawiło się kilka ciekawych prawidłowości. I tak, większość osób zachowuje dla siebie lub przekazuje znajomym ulotki znalezione w skrzynce pocztowej (79 proc.). Ludzie pamiętają też, że otrzymali tą drogą konkretny materiał marketingowy (aż 89 proc. i jest to wyższy odsetek niż w przypadku wszystkich innych form promocji). Ulotki ze zniżkami i kuponami promocyjnymi są zachowywane o 33 proc. częściej niż bez takich zachęt. Jednak tzw. konwersja, czyli zamiana odbiorcy takich działań w osobę, która dokonuje zakupu, wynosi tu tylko 1 proc.
Wydaje się, że to mało. Ale trzeba wziąć poprawkę na to, że ulotki są nagminnie źle projektowane i często niewłaściwie kolportowane. Poza tym badanie nie mówi, jak konwersja wygląda w odniesieniu do poszczególnych produktów i usług. Tymczasem, choćby w przypadku ulotek okolicznych restauracji czy spożywczaków, z wyróżnionym rabatem, jest ona zwykle o wiele wyższa. Tak jak wtedy,...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska