Jeszcze ulotka nie zginęła

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 41
Klasyczna papierowa ulotka to nie przeżytek. Jeśli będziemy się trzymać odpowiednich reguł, będzie ona bardzo skutecznym (i tanim!) wsparciem sprzedaży. W dodatku możemy ją zrobić sami.

Klasyczna papierowa ulotka to nie przeżytek. Jeśli będziemy się trzymać odpowiednich reguł, będzie ona bardzo skutecznym (i tanim!) wsparciem sprzedaży. W dodatku możemy ją zrobić sami.

Brytyjska firma DMA przeprowadziła w 2018 r. badania zachowań konsumentów – adresatów kampanii reklamowych z wykorzystaniem klasycznych papierowych ulotek. Okazało się, że dobra ulotka cały czas ma moc i uwodzi konsumentów tak jak przed laty.

Pojawiło się kilka ciekawych prawidłowości. I tak, większość osób zachowuje dla siebie lub przekazuje znajomym ulotki znalezione w skrzynce pocztowej (79 proc.). Ludzie pamiętają też, że otrzymali tą drogą konkretny materiał marketingowy (aż 89 proc. i jest to wyższy odsetek niż w przypadku wszystkich innych form promocji). Ulotki ze zniżkami i kuponami promocyjnymi są zachowywane o 33 proc. częściej niż bez takich zachęt. Jednak tzw. konwersja, czyli zamiana odbiorcy takich działań w osobę, która dokonuje zakupu, wynosi tu tylko 1 proc. 

Wydaje się, że to mało. Ale trzeba wziąć poprawkę na to, że ulotki są nagminnie źle projektowane i często niewłaściwie kolportowane. Poza tym badanie nie mówi, jak konwersja wygląda w odniesieniu do poszczególnych produktów i usług. Tymczasem, choćby w przypadku ulotek okolicznych restauracji czy spożywczaków, z wyróżnionym rabatem, jest ona zwykle o wiele wyższa. Tak jak wtedy,...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji