Co zrobili, gdy startowali

Marcin Piątkowski. Fot. Filip Miller
Marcin Piątkowski. Fot. Filip Miller 55
Spójrzmy, jak niektórzy przedsiębiorcy zdobywali pieniądze na start i rozwój swoich firm. Każdy zrobił to trochę inaczej.

Z uczelni, od mentora, ze zrzutki

Marcin Piątkowski, pomysłodawca elektrycznego roweru miejskiego JIVR Bike i twórca firmy Jam Vehicles, pierwsze pieniądze na swój rower – 5 tys. funtów, a potem jeszcze 15 tys. – dostał na etapie pracy dyplomowej. Był w Londynie na UCL, który wspiera ciekawe, komercyjne projekty studenckie. Aby uwiarygodnić swe przedsięwzięcie, Marcin założył w 2013 r. Jam Vehicles, a do jej rady nadzorczej zaprosił m.in. Cristiano Carluttiego, wtedy wiceprezesa Tesla Motors ds. sprzedaży i marketingu. Został on jego mentorem, a pół roku później w niego zainwestował. Jako mentorzy i doradcy do rady nadzorczej dołączyli też Fiona McAnena, była wiceprezes PepsiCo i Unilevera ds. marketingu i innowacji, oraz James Calvert, ówczesny dyrektor planowania słynnej agencji marketingowej Draftfcb. Oni też zainwestowali w Jam Vehicles. Następnie, na platformie crowdfundingowej CrowdCube, Marcin uzbierał 180 tys. funtów i mógł pomyśleć o funkcjonalnych prototypach roweru. Kampania na Kickstarterze przyniosła 500 tys. funtów. W 2017 r. wystartował z seryjną produkcją w Mielcu i zdążył już sprzedać kilka tysięcy swych futurystycznych, skomputeryzowanych jednośladów. 

Od rodziców

Marcin Grzymkowski to założyciel i prezes e-obuwie.pl – największego obuwniczego sklepu internetowego w Polsce i na...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 2/2019 (41)

Więcej możesz przeczytać w 2/2019 (41) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie