Znamy laureatów konkursu Emerging Market Champions

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe 82
Cemex Polska i Amica SA wyróżnione w konkursie Emerging Market Champions organizowanym przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Cemex Polska i Amica SA wyróżnione w konkursie Emerging Market Champions organizowanym przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy. 

Ideą konkursu jest honorowanie polskich przedsiębiorstw, które z sukcesem dokonują ekspansji na zagranicznych rynkach, oraz podmiotów energicznie inwestujących w Polsce i przyczyniających się do likwidacji bezrobocia oraz stymulujących rozwój gospodarczy kraju. 

Cemex Polska został nagrodzony w ramach kategorii „Zagraniczne inwestycje w Polsce”, w której oceniana jest między innymi skala inwestycji w Polsce oraz liczba miejsc pracy stworzonych na terenie kraju. Firma działa na polskim rynku od 2005 roku i aktualnie zatrudnia blisko 1200 osób w swoich dwóch zakładach cementowych, 42 wytwórniach betonu, siedmiu kopalniach kruszyw oraz biurze w Warszawie. 

Amica SA, producent sprzętu AGD, otrzymała wyróżnienie w kategorii „Polskie inwestycje zagraniczne”. Doceniono strategię akwizycji zagranicznych firm, znanych na lokalnych rynkach. Obecnie obroty firmy sięgają 650 mln euro z czego ponad 70 proc. pochodzi z rynków europejskich, takich jak Niemcy, Wielka Brytania, Skandynawia i Rosja. 

Zgłoszenia do konkursu dokonywane są przez Radę Ekspertów zrzeszającą osoby z różnych środowisk, istotnych dla życia publicznego i gospodarczego w Polsce, m.in. byłych i obecnych ministrów, prezydentów miast, rektorów uczelni wyższych, ambasadorów państw z emerging markets w Polsce, przedstawicieli izb gospodarczych i mediów. Warunkiem zgłoszenia jest funkcjonowanie danej firmy przez co najmniej trzy lata na rynku oraz obejmowanie zasięgiem działania obszaru więcej niż jednego kraju. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ