Witamy na pokładzie
fot. Adobe StockNigdy nie ma drugiej okazji, żeby zrobić pierwsze wrażenie – te słowa Andrzeja Sapkowskiego sprawdzają się nie tylko w życiu prywatnym, ale też zawodowym. Jeśli wykorzystamy swoją szansę i na naszym nowym pracowniku zrobimy dobre wrażenie, to z pewnością jego satysfakcja z dołączenia do zespołu będzie wyższa i zostanie z nami na dłużej.
I nie są to czcze słowa, ale wnioski płynące z badań Society for Human Resource Management (SHRM), czyli największego na świecie stowarzyszenia osób zajmujących się zarządzaniem personelem. Wynika z nich, że aż 69 proc. nowych pracowników, którzy pozytywnie ocenili onboarding, deklaruje, że chętnie zwiąże się z pracodawcą na dłużej niż trzy lata.
Co to jest?
No dobrze, ale czym jest onboarding? Mówiąc krótko to działania mające na celu adaptację nowego pracownika w firmie. – Używając nomenklatury lotniczej, to jest wejście na pokład i zapoznanie się ze wszelkimi procedurami i zasadami panującymi w samolocie – mówi Maja Gojtowska, specjalistka ds. HR i employer brandingu i dodaje, że niezależnie od tego, czy firmy mają ustaloną strategie onboardingową, czy też nie ten proces zawsze się odbywa. – Jeśli nie stworzyliśmy jasnych działań onboardingowych, to zwykle są one kiepskie. Bywa, że pracownik przychodzi pierwszego dnia do pracy i okazuje się, że...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 10/2019 (49) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.