Witamy na pokładzie

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 10
Pierwszy dzień w pracy jest jak pierwsza randka. Nowemu pracownikowi może zarówno dodać skrzydeł, jak i kompletnie mu je podciąć. W zbudowaniu trwalszej relacji pomaga mądrze przeprowadzony onboarding. Oto jak to dobrze robić.

Nigdy nie ma drugiej okazji, żeby zrobić pierwsze wrażenie – te słowa Andrzeja Sapkowskiego sprawdzają się nie tylko w życiu prywatnym, ale też zawodowym. Jeśli wykorzystamy swoją szansę i na naszym nowym pracowniku zrobimy dobre wrażenie, to z pewnością jego satysfakcja z dołączenia do zespołu będzie wyższa i zostanie z nami na dłużej. 

I nie są to czcze słowa, ale wnioski płynące z badań Society for Human Resource Management (SHRM), czyli największego na świecie stowarzyszenia osób zajmujących się zarządzaniem personelem. Wynika z nich, że aż 69 proc. nowych pracowników, którzy pozytywnie ocenili onboarding, deklaruje, że chętnie zwiąże się z pracodawcą na dłużej niż trzy lata.

Co to jest? 

No dobrze, ale czym jest onboarding? Mówiąc krótko to działania mające na celu adaptację nowego pracownika w firmie. – Używając nomenklatury lotniczej, to jest wejście na pokład i zapoznanie się ze wszelkimi procedurami i zasadami panującymi w samolocie – mówi Maja Gojtowska, specjalistka ds. HR i employer brandingu i dodaje, że niezależnie od tego, czy firmy mają ustaloną strategie onboardingową, czy też nie ten proces zawsze się odbywa. – Jeśli nie stworzyliśmy jasnych działań onboardingowych, to zwykle są one kiepskie. Bywa, że pracownik przychodzi pierwszego dnia do pracy i okazuje się, że...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 10/2019 (49)

Więcej możesz przeczytać w 10/2019 (49) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ