Trwa XX edycja programu Przedsiębiorstwo Fair Play

Trwa XX edycja programu Przedsiębiorstwo Fair Play
60
W ramach II etapu tegorocznej, jubileuszowej edycji programu audytorzy podróżują po całej Polsce, wizytując firmy, aby sprawdzić informacje podane w wypełnionych przez przedsiębiorstwa ankietach oraz uzyskać dodatkową wiedzę niezbędną do nadania tytułu i

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W ramach II etapu tegorocznej, jubileuszowej edycji programu audytorzy podróżują po całej Polsce, wizytując firmy, aby sprawdzić informacje podane w wypełnionych przez przedsiębiorstwa ankietach oraz uzyskać dodatkową wiedzę niezbędną do nadania tytułu i certyfikatu Przedsiębiorstwo Fair Play.

Podczas corocznych audytów organizatorzy mogą obserwować efekty pracy wieloletnich laureatów programu, ale jednocześnie poznają nowe innowacyjne firmy biorące udział w akcji po raz pierwszy. Audyt to zazwyczaj rozmowa i wymiana doświadczeń, a podstawą jest weryfikacja firmy.

– W trakcie 20 lat trwania programu zdarzyło się, że audyt zmieniał się w spotkanie coachingowe czy doradcze. Częściej ma to miejsce w małych, rodzinnych firmach, które przechodzą okres transformacji lub chcą wejść na wyższy poziom prowadzenia biznesu. Bywa, że właściciel lub osoba kierująca firmą chce omówić jakiś problem. Możemy wtedy przedstawić swój punkt widzenia, poparty doświadczeniem zbieranym poprzez szerokie spojrzenie na przedsiębiorstwa z różnych branż czy regionów Polski – podkreśla dr Mieczysław Bąk, przewodniczący komisji Ogólnopolskiej Programu Przedsiębiorstwo Fair Play.

Przedsiębiorstwo Fair Play jest programem, w którym oceniane są wszystkie aspekty działalności firmy, sposób i styl prowadzenia przedsiębiorstwa, a nie tylko jego wyniki ekonomiczne czy jakość wyrobów. Program ma na celu promowanie etyki w działalności gospodarczej rozumianej jako właściwe zarządzanie relacjami z różnymi interesariuszami firmy: z klientami, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami, społecznością lokalną, a także władzą lokalną i państwową.

Do XX edycji programu Przedsiębiorstwo Fair Play zgłosiło się ponad 300 firm. Większość z nich została już zweryfikowana w ramach I etapu programu i tym samym przeszła pomyślnie do II etapu. Najwięcej firm w tegorocznej edycji pochodzi z województw wielkopolskiego, kujawsko-pomorskiego oraz śląskiego. Po zakończeniu weryfikacji w ramach II etapu odbędzie się posiedzenie kapituły programu, podczas którego wyłonione zostaną przedsiębiorstwa, które otrzymają certyfikaty Przedsiębiorstwo Fair Play 2017 i nagrody główne. Ogłoszenie wyników nastąpi podczas uroczystej gali finałowej pod koniec listopada w warszawskim Centrum EXPO XXI.

Program Przedsiębiorstwo Fair Play organizowany jest przez „Instytut Badań nad Demokracją i Przedsiębiorstwem Prywatnym, a afiliowany przy Krajowej Izbie Gospodarczej.

ZOBACZ RÓWNIEŻ