Starbucks nie boi się inflacji. Przeprowadzi dużą inwestycję
Starbucks wzmocni pozycję w Wielkiej Brytanii / Fot. bublikhaus, Freepik.comInwestycja Starbucks w Wielkiej Brytanii to krok, który został podjęty po tym, jak sieć ogłosiła znaczący wzrost sprzedaży w Wielkiej Brytanii w 2022 r., kontynuując odbicie po pandemii.
Co ciekawe, w zeszłym roku firma rozważała nawet zamiar sprzedaży swoich brytyjskich operacji.
Starbucks umocni pozycję w Wielkiej Brytanii
Starbucks, który rozpoczął działalność w Wielkiej Brytanii w 1998 roku, ma ponad 1000 placówek w kraju.
Planowana ekspansja firmy ma miejsce pomimo inflacji, która jest blisko 40-letniego maksimum. To zwiększa koszty składników dla firmy i wpływa na jej zyski, ale mimo to Starbucks nie chce spowalniać.
Sprawdź: Jak zarobić pieniądze
Planuje również otwarcie 300 nowych sklepów w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka).
Duncan Moir, który kieruje biznesem EMEA firmy, powiedział, że pozostaje "ostrożny" co do perspektyw gospodarczych.
- Jak wiele innych firm, Starbucks napotkał liczne wyzwania, w tym brak kierowców ciężarówek, wzrost kosztów dostawców i opóźnienia w dostawach. Firma zmaga się również z wyższymi rachunkami za energię i żądaniami wyższych płac od pracowników - przyznał Moir.
Warto dodać, że sieci hotelarskie w całej Wielkiej Brytanii podnoszą płace, ponieważ mają trudności z rekrutacją pracowników, a koszty życia rosną. Pret A Manger niedawno ogłosił, że po raz trzeci w ciągu 12 miesięcy podnosi płace swoim pracownikom.
Inspiracje: 50 Cent
Starbucks powiedział, że od czasu pandemii zmieniły się nawyki jego klientów i w związku z tym firma będzie dążyła do zwiększenia liczby kawiarni z drive-through oraz inwestycji w zdolności cyfrowe swoich sklepów.
Obecnie ok. 70% kawiarni Starbucks w Wielkiej Brytanii działa jako franczyza. Pozostałe są własnością firmy. Starbucks informuje, że nowe lokalizacje będą mieszanką franczyz i własnych kawiarni.