Prowadź e-sklep w Europie!

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock
Prowadzenie sklepu online tylko dla Polaków to marnowanie biznesowego potencjału. Podpowiadamy, co zrobić, aby rozszerzyć działalność na inne kraje Unii Europejskiej.

Jeśli chcemy prowadzić sprzedaż przez internet, warto od samego początku rozważyć prowadzenie biznesu w co najmniej kilku krajach na terenie Unii Europejskiej. Powód jest prosty: znacznie większa liczba potencjalnych klientów.

W Polsce rynek e-commerce rozwija się dynamicznie, ale ciągle jest stosunkowo mały. Według badania Gemius PBI, w styczniu 2020 r. mieliśmy w Polsce 28,1 mln internautów. Ale nie wszyscy robią zakupy w sieci. Izba Gospodarki Cyfrowej, powołując się na badanie „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, informuje, że tylko 57 proc. internautów kupuje przez internet. Jeśli weźmiemy pod uwagę liczbę sklepów (duża konkurencja!) oraz to, że Polacy nie są zamożnym narodem (według Gemiusa wydajemy w sieci średnio miesięcznie 253 zł na ubrania, akcesoria i dodatki, 139 zł na kosmetyki, a w ciągu pół roku – 951 zł na RTV i AGD), trudno będzie rozwinąć zyskowny biznes online, gdy zawęzimy działania tylko do naszego kraju. 

Musimy pamiętać o nawykach i preferencjach klientów. Przykładowo, jeśli zechcemy sprzedawać w Polsce e-booki (elektroniczne książki), nie mamy co liczyć na duże zyski. Z badań Biblioteki Narodowej wynika, że w ub.r. 39 proc. Polaków zadeklarowało przeczytanie przynajmniej jednej książki. I mówimy tu o książkach papierowych. A e-booki? Ich czytanie wskazało zaledwie 6 proc. czytelników. Jeśli więc nawet opracujemy świetnego...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 8/2020 (59)

Więcej możesz przeczytać w 8/2020 (59) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ