Mediacja, nie eskalacja

mat. prasowe
mat. prasowe 94
Sądowy spór z konsumentem może mieć też dla nas konsekwencje wizerunkowe, gdy sfrustrowany klient zechce zniszczyć naszą reputację. Zamiast batalii sądowej warto wybrać arbitraż. Będzie również taniej.

Sądowy spór z konsumentem może mieć też dla nas konsekwencje wizerunkowe, gdy sfrustrowany klient zechce zniszczyć naszą reputację. Zamiast batalii sądowej warto wybrać arbitraż. Będzie również taniej.

Pewien klient odebrał z pralni oddany do czyszczenia garnitur i stwierdził, że ten się mocno skurczył. Zażądał więc finansowego zadośćuczynienia. Właściciel pralni nie uznał reklamacji, ale w zamian zaproponował poddanie sprawy pod ocenę niezależnych ekspertów działających przy polubownym sądzie konsumenckim. Ci wypytali obie strony o istotne szczegóły, poprosili o zdjęcia przedmiotu sporu i wydali orzeczenie, w którym stwierdzili, że garnitur się nie skurczył, za to jego właściciel, od czasu gdy go kupił, przytył 20 kg. 

Przykładów podobnych sporów, nierzadko połączonych z próbami naciągnięcia na odszkodowanie, jest bardzo dużo. Jednak nawet gdy przedsiębiorca jest pewien swoich racji, lepiej aby niezadowolonej osoby, która zgłasza roszczenia, nie lekceważył. W dobie mediów społecznościowych, gdy każdy może publicznie poskarżyć się na daną firmę, lepiej nie narażać swojej reputacji. Bywa, że wystarczy w sposób przyjazny i uważny pochylić się nad problemem konsumenta, a jeśli to za mało, można zaproponować mu rozwiązanie sprawy właśnie w ramach arbitrażu. Będzie to świadczyć o poważnym i uczciwym podejściu do klientów, budując dobry wizerunek przedsiębiorstwa. 

Alternatywne  rozwiązywanie sporów

Konsumenckie polubowne sądownictwo, określane...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji