Oto zwycięzcy 20. edycji Effie Awards 2019
z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 12/2019 (51)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Powodzenie projektów marketingowych w pierwszej kolejności zależy od jakości insightu konsumenckiego. Decydujące znaczenie dla sukcesu komunikacyjnego i komercyjnego biznesu ma również umiejętna narracja, historia, jaką chcemy przekazać o naszej marce i naszym produkcie, umiejętność otwarcia człowieka na nasz komunikat. Kluczem jest kreacja i kontent, bo to ostatecznie treść przemawia do nas lub nie. Wzbudza określone emocje, bawi, angażuje, inspiruje, daje poczucie przynależności i pobudza do działania. Effie jest niezwykle ważnym konkursem, który wpisuje się w światową dyskusję o roli i wyzwaniach stojących przed marketingiem – powiedziała podczas rozstrzygnięcia konkursu Effie 2019 Kasia Kieli, prezes i dyrektor zarządzająca Discovery w regionie EMEA.
Złote statuetki Effie Awards otrzymali:
Nie ma Rak’n’Rolla bez procentów
– Fundacji Rak’n’Roll, Grey Worldwide
Warszawa, MediaCom Warszawa
Chce się Ż – Grupy Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, JUST
Odkrywaj więcej Amundsen Vodka – Stock Polska, The Digitals
Mistrzowie Tiger – Maspex; Brasil i Starcom
Kawa na każdym rogu – Żabka, PZL, Spark Foundry i Spacecamp
9 milionów powodów Corega – GSK, Grey Worldwide Warszawa, MediaCom Warszawa, VMLY&R, Havas PR, LULU PRODUCTION
Grand Prix Effie 2019 otrzymała kampania Chce się Ż – Grupa Żywiec, Agencja 2012, Ogilvy, Starcom, VMLY&R, JUST. Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku 2019, otrzymała agencja VMLY&R, a najbardziej efektywnej agencji mediowej: Starcom.
Z okazji jubileuszu powstał również ranking TOP 20 najefektywniejszych firm i agencji komunikacyjnych 20-lecia SAR – Effie Poland. Tytuł najefektywniejszej firmy 20-lecia trafił do Grupy Żywiec, a tytuły najefektywniejszych agencji komunikacyjnych odebrali: Szymon Gutkowski dla agencji DDB oraz Paweł Gala dla agencji Wavemaker.
W 20. gali konkursu w Polsce wzięła udział Traci Alford, prezes i dyrektor generalny Effie Worldwide. – Jest to kluczowy rok dla Effie, ponieważ obchodzimy 50-lecie naszej działalności jako globalne forum efektywności marketingowej oraz 20-lecie Effie w Polsce. Effie stale ewoluuje i dostosowuje się do ciągle zmieniających się możliwości dla marek i marketerów. Effie Poland daje przykład, wprowadzając kategorię Marketing & Business Solutions, która poszerza zakres nagród o efektywność pomysłów biznesowych. Po udanym uruchomieniu w Polsce wprowadzamy tę kategorię na inne rynki – powiedziała Traci Alford.
Więcej możesz przeczytać w 12/2019 (51) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.