Nowe produkty X będą konkurować z YouTube i LinkedIn

Nowe logo Twittera, czyli X / Fot. Reuters
Nowe logo Twittera, czyli X / Fot. Reuters
Kierownictwo X, serwisu społecznościowego wcześniej znanego jako Twitter, powiedziało, że w przyszłości widzi YouTube i LinkedIn jako konkurentów. Dąży do otwarcia nowych rozwiązań biznesowych w dziedzinie wideo i rekrutacji.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Właściciel X (dawniej Twitter) Elon Musk oraz Linda Yaccarino, obecna CEO platformy, wymienili obie strony podczas spotkania dla całej firmy w czwartek. Duet odniósł się również do ambicji stworzenia serwisu informacyjnego o nazwie XWire, który miałby konkurować z platformą PR Newswire.

Spotkanie było pierwszym momentem, w którym Musk i Yaccarino wspólnie zwrócili się do całej firmy - powiedziała osoba, która pracuje w X i prosiła o zachowanie anonimowości. 

Yaccarino została zatrudniona na stanowisku CEO X w maju i dołączyła z NBCUniversal, gdzie była odpowiedzialna za reklamę i partnerstwa.

Musk, najbogatszy człowiek na świecie, przejął Twittera za 44 miliardy dolarów, aby uczynić z niego firmę prywatną 27 października 2022 r. Szybko zwolnił tysiące pracowników i spowodował rezygnacje lub zwolnienia większości personelu. Dodatkowo reklamodawcy opuścili platformę i wykazali niechęć do powrotu. 

Sprawdź: Jak zarobić pierwszy milion

Zarówno Musk, jak i Yaccarino chwalili się rekordową ilością czasu spędzanego na platformie i liczbą 500 milionów użytkowników w miesiącu, choć według niektórych szacunków firm zewnętrznych, na X loguje się mniej osób niż w tym samym czasie w zeszłym roku.

X zdradza nieco swoich planów

Podczas gdy Yaccarino skupia się na relacjach z reklamodawcami, Musk skoncentrował się na przebudowie produktu, promując premium subskrypcje, czy też zmieniając znaczenie "weryfikacji" konta i polegając na systemie weryfikacji faktów przez społeczność o nazwie Community Notes.

Dochód X nadal pochodzi głównie z reklam, które stanowią około 75% całkowitej sprzedaży w porównaniu z 25% z subskrypcji i danych. Subskrypcje wzrosły o 25%, do 30% kwartalnie. 

Ale subskrypcje nadal stanowią tylko niewielką część użytkowników X. Dane od niezależnego badacza Travisa Browna pokazują, że subskrypcje stanowią mniej niż 1% całkowitej bazy użytkowników. X będzie więc kierować się do małych i średnich przedsiębiorstw w 2024 roku, aby zwiększyć przychody z reklam.

Zobacz: Eve Jobs

Nie jest jasne, jak będą wyglądać konkurenci X w postaci YouTube, LinkedIn i PR Newswire, a kierownictwo podało niewiele szczegółów. Wiadomo natomiast, że platforma chce rywalizować z tymi podmiotami.

We wspólnym, wewnętrznym memo wysłanym do personelu X, które widział serwis Bloomberg News, Musk i Yaccarino powiedzieli, że firma jest teraz "gotowa do wzrostu" i cytowali "dziesięciolecie innowacji w zaledwie 12 miesiącach" na platformie.

Kierownictwo omówiło również ambicje X w dziedzinie płatności podczas rozmowy z personelem, dodając w memo, że narzędzia finansowe "dadzą ludziom i firmom więcej możliwości". Jedno jest pewne: na X trafi sporo nowości, czy to się użytkownikom podoba, czy nie, i czy tego potrzebowali, czy nie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ