Koniec Viaplay w Polsce. Platforma nie przebiła sufitu amerykańskich gigantów [AKTUALIZACJA]

Viaplay
Fot. shutterstock
Viaplay, szwedzka platforma streamingowa, która intensywnie działała na polskim rynku VOD ma wycofać się z niego do końca bieżącego roku - donosi serwis sportowefakty.wp.pl. Część lokalnych produkcji firmy zyskało uznanie publiczności, dlatego jak donosi portal, Viaplay Group planuje sprzedaż formatów innym podmiotom. Jak wynika z komunikatu przesłanego redakcji mycompanypolska.pl przez Viaplay, firma nadal rozważa różne opcje.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Koniec Viaplay w Polsce to przede wszystkim strata dla miłośników sportu. Serwis specjalizował się w relacjach ze zmagań zawodowych sportowców z całego świata. Platforma streamingowa od dłuższego czasu była jednym z ważniejszych graczy na rynku transmisji sportowych w Polsce. Oferowała także produkcje oryginalne: filmy dokumentalne, seriale i szeroko rozumianą rozrywkę. 

Jak AI zautomatyzuje twoje biuro

Koniec Viaplay w Polsce. Platforma nie przebiła sufitu amerykańskich gigantów

Wiadomość o możliwym wycofaniu się Viaplay z polskiego rynku pojawiła się w mediach już w lipcu, ale dopiero teraz poznajemy konkretne daty. Według portalu "WP Sportowe Fakty," platforma Viaplay ma zakończyć działalność w Polsce do końca bieżącego roku. To z pewnością smutna wiadomość dla fanów tej usługi, zwłaszcza dla tych, którzy korzystają z niej przede wszystkim w celu oglądania wydarzeń sportowych, takich jak Formuła 1 czy mecze piłki nożnej.

Jak zaznacza portal Bankier.pl jednym z ważnych aspektów działalności Viaplay w Polsce było wykupywanie sublicencji na transmisje sportowe, które były dostępne także na innych platformach, takich jak Canal+ czy Telewizja Polska. To umożliwiało polskim fanom sportu dostęp do różnych rozgrywek i zespołów. Użytkownicy mieli dostęp do relacji z meczów różnych lig piłkarskich, takich jak Premier League, Bundesliga, Liga Europy czy Liga Konferencji Europy - dowiadujemy się z propozycji widocznych na szwedzkiej platformie VOD. 

---

AKTUALIZACJA, godz. 15:40

W reakcji na tekst otrzymaliśmy komunikat przesłany przez biuro prasowe Viaplay. Publikujemy go w całości:

Jak przekazaliśmy w naszym raporcie finansowym za drugi kwartał 2023 roku, Viaplay Group zainicjowała strategiczny audyt rynków międzynarodowych, na których jesteśmy obecni, w tym Polski, w ramach którego koncentrujemy się na wypracowaniu optymalnych rozwiązań, obejmujących również obszar współpracy partnerskiej. Kontynuujemy naszą działalność w Polsce, a nasi klienci mogą korzystać z pełnej oferty platformy Viaplay. O wszelkich zmianach i aktualizacjach będziemy informować na bieżąco.

---

Przeniesienie licencji do Canal+

Według doniesień mediowych, część licencji Viaplay może trafić do innego potentata na rynku rozrywki, czyli Canal+. Już teraz na Canal+ można oglądać dwa mecze Premier League w każdej kolejce, co jest wynikiem wykupienia sublicencji. Canal+ jest zainteresowane wykupieniem całości licencji na transmisje spotkań ligi angielskiej, co mogłoby zwiększyć atrakcyjność tej platformy - relacjonuje Bankier.pl.

Orlen obniża ceny paliw mimo drożejącej ropy. Przed wyborami polski dobrobyt instant

Co dalej z Viaplay w Polsce?

Mimo potwierdzenia przez "WP Sportowe Fakty" daty zakończenia działalności Viaplay w Polsce, samo przedsiębiorstwo nie wydało oficjalnego komunikatu w tej sprawie. Denis Pluskota, PR Project Manager Viaplay, powiedział, że firma nadal prowadzi działalność w Polsce i klienci mogą korzystać z pełnej oferty platformy Viaplay. 

Viaplay to usługa streamingowa oferowana przez nordycką grupę medialną Viaplay Group (dawniej Nordic Entertainment Group - NENT Group). Jest to jedna z popularnych platform streamingowych działających głównie na rynkach nordyckich, takich jak Szwecja, Norwegia, Dania i Finlandia. Szwedzki właściiel Viaplay snuł plany o stworzeniu euopejskiej platformy streamingowej, która dogoniłaby amerykańskich gigantów. Ambicją grupy było też przebicie się przez popularność Canal+.

Wygląda na to, że polski rynek streamingowy jest już wystarczająco nasycony. Platformy takie jak Netflix, HBO Max, Amazon Prime czy Disney+ ale także Player i Canal+ wyczerpują ofertę, jakiej oczekuje większość odbiorców. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ