Już 8 milionów osób może odbierać natychmiastowe przelewy na telefon BLIK

Fot. materiały prasowe
Fot. materiały prasowe
8 milionów osób zarejestrowało swój numer telefonu, aby odbierać natychmiastowe przelewy na telefon BLIK. Odbierać i wysyłać pieniądze można w czasie rzeczywistym bez względu na to, w jakim banku konto ma nadawca i odbiorca płatności.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W pierwszym półroczu br. popularność szybkich przelewów na telefon BLIK znacznie wzrosła. Użytkownicy bankowych aplikacji mobilnych zrealizowali ich blisko 18 mln, z czego 10,6 mln w drugim kwartale (o 47 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 roku). - Przyspieszyliśmy o kilka kwartałów. BLIK bez pandemii rósł spektakularnie, a w momencie wybuchu epidemii dostał nową rakietę wzrostową, której nikt się nie spodziewał. Ale tak się stało ze wszystkimi płatnościami bezgotówkowymi, nie tylko w Polsce - komentuje Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Natychmiastowe przelewy na telefon może wysłać każdy użytkownik banku oferującego przelew na telefon BLIK. Natomiast aby móc je odbierać, należy zarejestrować swój numer telefonu w usłudze przelew na telefon BLIK w aplikacji mobilnej banku. Na początku października baza numerów powiązanych w ten sposób z aplikacjami banków udostępniających przelew na telefon BLIK osiągnęła 8 milionów. Oznacza to, że przelew na telefon BLIK odebrać może dwie trzecie wszystkich osób, korzystających z bankowych aplikacji mobilnych w Polsce (według danych ZBP na koniec czerwca br. banki miały 12,9 mln aktywnych aplikacji).

Nie trzeba znać numeru konta odbiorcy, wystarczy, że mamy jego numer telefonu, który jest zarejestrowany w usłudze Przelew na telefon BLIK w aplikacji banku. Odbiorca otrzyma pieniądze już po kilku sekundach - tłumaczy Marcin Waldowski, dyrektor departamentu rozwoju produktów Polskiego Standardu Płatności.

Usługa przelewu na telefon BLIK możliwa jest między posiadaczami aplikacji Alior Banku (oraz T-Mobile Usługi Bankowe), Banku Millennium, Santander Bank Polska, ING Banku Śląskiego, mBanku, PKO Banku Polskiego (oraz Inteligo), Banku Pekao, Credit Agricole, Getin Banku, Noble Banku. Odbieranie przelewu na numer telefonu wymaga zarejestrowania numeru telefonu w usłudze przelew na telefon BLIK w aplikacji bankowej użytkownika. Jeden numer telefonu może być w ten sposób zarejestrowany wyłącznie w jednej aplikacji danego użytkownika. Rejestracja jest bardzo prosta – w aplikacji należy wybrać opcję przelew na telefon, przypisać do niej numer telefonu, który wcześniej podaliśmy do kontaktu z bankiem i zatwierdzić operację PINEM. Od tej pory można odbierać takie przelewy. W większości banków po połączeniu aplikacji z książką teleadresową telefonu, przy numerze osoby, której chcemy przekazać pieniądze, pojawia się logo BLIKA. Oznacza to, że dostanie ona przelew natychmiast.

BLIK wciąż rośnie

W najbliższych miesiącach możemy spodziewać się dalszego rozwoju oferty BLIKA. Dariusz Mazurkiewicz, w rozmowie z My Company Polska, opowiedział o planach na przyszłość:

"Pracujemy nad dodaniem paru ciekawych produktów do świata e-commerce'owego. Są rynki, które - jeśli chodzi o e-commerce - są dużo bardziej zaawansowanie niż Polska, bo mają mocniej rozbudowane tzw. kredytowanie e-commerce. Sprzedaż ratalna w e-commerce jest u nas kanałem relatywnie słabym, trzeba go wesprzeć. Mogę też zdradzić, że duże światowe platformy, z których Polacy korzystają, takie które mamy na telefonach - od handlu po platformy społecznościowe - również wejdą z nami we współpracę. Zapewniam, że niebawem wszystkie platformy społecznościowo-streamingowo-handlowe będą obsługiwały BLIKA."

Cały wywiad z Dariuszem Mazurkiewiczem można przeczytać TUTAJ.

ZOBACZ RÓWNIEŻ