Foodsi. Z niewielką pomocą przyjaciół

Twórcy Foodsi
Twórcy Foodsi
Aż 201 proc. więcej uratowanych paczek z jedzeniem i 224-procentowy wzrost zainteresowania brandem w porównaniu z pierwszym półroczem w ub.r. Foodsi to najszybciej rosnący foodtech w Polsce.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 9/2023 (96)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Nie marnujmy jedzenia! Łatwo powiedzieć, trudniej wyzwaniu sprostać, zwłaszcza gdy prowadzi się restaurację w dużym mieście. Każdy, kto pracuje w gastronomii wie, że na koniec dnia w koszu często lądują – wciąż pyszne! – niezamówione kanapki, makarony, mięsa, zupy czy desery. Do wyrzucania jedzenia przyczyniają się też – co tu kryć – klienci, którzy zamawiają zbyt dużo i nie są w stanie dokończyć posiłku. 

Na szczęście „with a little help from my friends”, a dokładnie ze wsparciem firm podzielających te same wartości wszystko jest możliwe. Mowa o startupie Foodsi, który wiosną zaprosił do współpracy m.in. FREE NOW, Restaurant Week i Adidas Warszawa. 

Czym jest Foodsi?

To polska aplikacja, uruchomiona w 2019 r., dzięki której użytkownicy mogą codziennie uratować jedzenie, ale także kosmetyki i kwiaty. Do społeczności Foodsi dołączyło już prawie 5 tys. lokali. Idea jest prosta – restauracje, sklepy czy piekarnie, jeśli nie uda im się sprzedać danego dnia wszystkich produktów, dzięki aplikacji mogą zaprosić do siebie osoby z okolicy, które chętnie odbiorą przygotowaną przez lokal paczkę-niespodziankę. Dzięki takiemu układowi wszyscy wygrywają. Lokal zyskuje nowych fanów i ogranicza straty, użytkownicy mogą cieszyć się pysznym jedzeniem w niskiej cenie, a tym samym razem pomagają środowisku. Startup idzie jak burza i podbija serca nowych użytkowników, mediów, inwestorów (we wrześniu 2022 r. Foodsi pozyskało 6 mln zł finansowania), jak i innych startupów i firm. O tym ostatnim niech świadczy wiosenna akcja. 

Na czym polegała kampania?

Po pierwsze, użytkownicy Foodsi mogli skorzystać z promocyjnych przejazdów autami i hulajnogami z FREE NOW jako ekologiczny, wygodny i szybki sposób na odebranie paczek z uratowanymi posiłkami. Po drugie, w czasie Restaurant Week festiwalowi goście byli zachęcani do zabierania niedojedzonych dań na wynos. Ale to nie wszystko. Do jednej z akcji specjalnych tej wiosny  przyłączył się Adidas Warszawa. Owocem tej współpracy był bieg charytatywny po paczki-niespodzianki, który odbył się w Dzień Ziemi. Za każdego uczestnika, który ukończył bieg, Foodsi przekazało cegiełkę na Federację Polskich Banków Żywności. Zaś we współpracy z Carrefour i FREE NOW odbyły się warsztaty kulinarne less waste – „Zielsko w kuchni”. 

W ramach kampanii Foodsi stworzyło interaktywny mural naprzeciwko Hali Koszyki w Warszawie, kierujący do specjalnego filtra na Instagramie. A w ramach działań z influencerami, apkę Foodsi przetestował m.in. youtuber Sprawdzam Jak, a jego wideo obejrzało ponad 230 tys. osób.

Efekty? 

Zacznijmy od liczb. To 1,5 mln uratowanych paczek z jedzeniem – co daje wzrost o 201 proc (rok do roku za pierwsze półrocze). Aż o 224 proc. wzrost zainteresowania brandem Foodsi. A także 42 proc. więcej nowych użytkowników aplikacji i 47 proc. wyższy zasięg mediów społecznościowych. Ale to nie wszystko! W 2023 r. Foodsi zostało wręcz obsypane nagrodami. Zdobyło tytuł Marki Godnej Zaufania w badaniu przeprowadzonym przez „My Company Polska”. Otrzymało nagrodę Supplier of the Year, zgarnęło laur na Kongresie Kompas ESG, zostało finalistą konkursu Noizz Zmiany Roku 2022 oraz Mobile Trend Awards, a także zdobyło nagrodę w kategorii Startup Roku od Money.pl. 

O czym to świadczy? O świetnym pomyśle i realizacji twórców, o rewelacyjnej ekipie, o profesjonalizmie w zarządzaniu, o otwartości na nowe wyzwania… Ale także o użytkownikach, czyli wszystkich nas, którzy wiedzą co dobre. 

------------------------------------

Jak działa aplikacja

Pierwsze kroki w Foodsi? Nic prostszego! Wystarczy pobrać aplikację na telefon i zarejestrować się. Następny krok to ustawienie lokalizacji i poszukiwanie dostępnych paczek w okolicy. Przy każdej ofercie można znaleźć liczbę paczek do uratowania, cenę oraz godziny, w których będzie można je odebrać. Pyszne eklerki, croissanty, a może pizza? Cokolwiek to będzie, na etapie rezerwacji wystarczy kilka sekund, aby zostać posiadaczem pysznej paczki-niespodzianki. Przy odbiorze wystarczy tylko przesunąć suwakiem w celu potwierdzenia odbioru zamówienia i gotowe!

My Company Polska wydanie 9/2023 (96)

Więcej możesz przeczytać w 9/2023 (96) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ