Effie Awards 2017 wręczone

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe 80
23 października w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, podczas XVIII Gali Effie Awards, jury pod przewodnictwem Adama Pieńkowskiego, dyrektora generalnego McDonald’s Polska, wręczyło 54 statuetki (7 złotych, 31 srebrnych oraz 16 brązowych) w 22

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

23 października w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, podczas XVIII Gali Effie Awards, jury pod przewodnictwem Adama Pieńkowskiego, dyrektora generalnego McDonald’s Polska, wręczyło 54 statuetki (7 złotych, 31 srebrnych oraz 16 brązowych) w 22 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najskuteczniejsze kampanie marketingowe w 2016 r.

Galę poprowadził Piotr Kraśko, dziennikarz i prezenter telewizyjny, a nagrody wręczyli przewodniczący grup eksperckich oraz przedstawiciele sponsorów. Złote statuetki w XVIII edycji konkursu Effie Awards otrzymali twórcy kampanii:

Gang Świeżaków – przygotowana przez MEC i Duda Polska dla firmy Jerónimo Martins Polska (w kategorii: Retail/Kanały sprzedaży);

Wojna z rakiem – przygotowana przez Saatchi & Saatchi IS, Big Picture oraz Platige Image dla Alivia – Fundacji Onkologicznej Osób Młodych (w kategorii Pro Bono);

Bonjour w Carrefour – przygotowana przez Saatchi & Saatchi IS, Arena (Havas Media Group) oraz K2 Media dla firmy Carrefour Polska (w kategorii: Retail/Kanały sprzedaży);

Daj się zaskoczyć! – przygotowana przez Publicis, MEC oraz GoldenSubmarine dla firmy Nestlé Polska (w kategorii: Żywność);

Szukamy Mamy 2016 – przygotowana przez VML Poland dla Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce (w kategorii Pro Bono);

Gatunek Pradawny Niepasteryzowany – przygotowana przez PZL, Tailor Made PR, Zenith oraz Huta 19 im. Joachima Fersengelda dla firmy Kompania Piwowarska (w kategorii: Launch/Relaunch);

Pojednanie – przygotowana przez Carat Polska, Posterscope Poland oraz Isobar Poland dla Forum Film (w kategorii Media, kultura i rozrywka).

Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Saatchi & Saatchi IS, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku – Mediacom Warszawa.

Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 219 kampanii w 24 kategoriach. Prace oceniało 104-osobowe jury pod opieką ośmiu przewodniczących grup eksperckich oraz przewodniczącego jury. W tym roku zostały dodane dwie nowe kategorie: Turystyka i podróże oraz Performance marketing/e-commerce. Została również zapowiedziana nowa kategoria w przyszłorocznej edycji konkursu – na razie pod roboczą nazwą Marketing business case.

Effie Awards to najbardziej prestiżowy konkurs w branży marketingowej. W Polsce organizowany jest od 2000 r. Co roku znacząco przybywa zgłaszanych projektów oraz otwierane są nowe kategorie. Do tej pory (wliczając tegoroczną edycję) do konkursu Effie Awards zgłoszono już 2232 kampanie. Organizatorem konkursu jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.

ZOBACZ RÓWNIEŻ