CHERY wprowadza na polski rynek 4 modele TIGGO z dwoma opcjami napędu

TIGGO 8 PHEV
TIGGO 8 PHEV / Fot. materiały prasowe
CHERY wchodzi na polski rynek - swój pierwszy rynek europejski - wprowadzając SUV-y z napędem spalinowym oraz hybrydowym typu plug-in. Ceny za serię TIGGO 7 zaczynają się od 124 900 zł.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Chiński producent samochodów CHERY wprowadził 30 czerwca na rynek polski serię TIGGO. Oferta obejmuje dwa modele - TIGGO 7 i TIGGO 8 - dostępne zarówno z silnikiem spalinowym (ICE), jak i hybrydowym (PHEV). 

CHERY od 22 lat z rzędu jest największym eksporterem samochodów osobowych w Chinach. Marka jest obecna w ponad 110 krajach i ma ponad 16 mln użytkowników na całym świecie. W 2024 roku firma sprzedała 2,6 mln pojazdów, generując przychody w wysokości ponad 283 mld zł. Wchodząc po raz pierwszy na rynek Unii Europejskiej, CHERY traktuje Polskę jako kluczowy rynek strategiczny dla swojej dalszej ekspansji na kontynencie europejskim.

- Nasza przygoda w Europie zaczyna się od Polski. Mimo skomplikowanych przepisów, presji cenowej i ostrej konkurencji, Polska pozostaje kluczowym rynkiem dla branży motoryzacyjnej i mobilnościowej. Bazując na tym fundamencie, planujemy w najbliższej przyszłości rozszerzyć działalność na inne kluczowe rynki europejskie – mówi Charlie Zhang, wiceprezes Chery Automobile i wiceprezes wykonawczy Chery International. I dodaje: - Zgodnie z naszą strategią „W Europie, dla Europy” dążymy do wprowadzenia najnowocześniejszych rozwiązań motoryzacyjnych CHERY, aby zapewnić klientom w Polsce płynne, innowacyjne i zrównoważone doświadczenia. Wspólnie z naszymi lokalnymi partnerami zlokalizujemy działalność, aby lepiej zintegrować się z polskim rynkiem i opracować zorientowane na klienta, przyszłościowe rozwiązania w zakresie mobilności.

Seria TIGGO 7 jest jednym z najbardziej udanych produktów eksportowych firmy CHERY poza Chinami. Charakteryzuje się konstrukcją zorientowaną na bezpieczeństwo, w której zastosowano stal o wysokiej wytrzymałości, 24 zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS) oraz siedem poduszek powietrznych, w tym poduszkę centralną. Mierzący 4553 mm długości TIGGO 7 pomyślnie przeszedł testy zderzeniowe przeprowadzone przez ANCAP (Australasian New Car Assessment Program), uzyskując wysokie oceny bezpieczeństwa. 

W ramach zaawansowanych systemów wspomagających, oprócz standardowych funkcji, pojazd oferuje inteligentny system wspomagania jazdy L2.5, adaptacyjny tempomat, monitorowanie martwego pola oraz panoramiczny system parkowania.

Z kolei seria TIGGO 8 kładzie nacisk na inteligentne i efektywne wykorzystanie przestrzeni wewnętrznej, oferując 36 inteligentnych rozwiązań do przechowywania, dzięki którym każdy przedmiot ma swoje miejsce - w tym uchwyt do szybkiego ładowania telefonu bezprzewodowego o mocy 50 W, ponadwymiarowy schowek na rękawiczki, uchwyty na kubki, etui na okulary, haczyki, schowek w podłokietniku i schowek pod konsolą środkową. Samochód ma układ siedzeń 5+2 z 12 regulowanymi konfiguracjami i maksymalną pojemnością bagażową 1930 litrów. Pojemność bagażnika różni się w zależności od układu siedzeń: 193 litry przy wszystkich siedmiu siedzeniach, 889 litrów przy złożonym trzecim rzędzie i do 1930 litrów przy złożonym drugim i trzecim rzędzie. Elektryczna klapa bagażnika zwiększa wygodę użytkowania. 

Oprócz aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa, TIGGO 8 posiada funkcję opracowaną specjalnie dla Europy - system CPD (Child Presence Detection). System ten wykrywa obecność żywych istot w pojeździe, takich jak dzieci lub zwierzęta, i pomaga zapobiegać zagrożeniom, takim jak przegrzanie kabiny lub brak wentylacji.

Ceny

Modele CHERY TIGGO są już dostępne w sprzedaży, a ich ceny w Polsce są następujące: TIGGO 7 kosztuje od 124 900 zł, a TIGGO 7 PHEV od 154 900 zł. Cena modelu TIGGO 8 zaczyna się od 149 900 zł, a TIGGO 8 PHEV od 169 900 zł.

ZOBACZ RÓWNIEŻ