Big Cheese Studio ma umowę z Microsoftem. Flagowy tytuł studia będzie dostępny w Xbox Game Pass

Łukasz Dębski, cofounder i CEO Big Cheese Studio
Łukasz Dębski, cofounder i CEO Big Cheese Studio, fot. Robert Wilczyński
Spółka Big Cheese Studio podpisała z Microsoftem umowę licencyjną, dzięki której Cooking Simulator pojawi się w usłudze Xbox Game Pass. Produkcja od sierpnia 2020 r. dostępna jest w sklepie Xbox Store, co pozwoliło spółce tylko w roku ubiegłym odnotować milion przychodów. Zarząd spółki liczy, że kontynuacja dywersyfikacji kanałów dystrybucji przełoży się na jej przyszłe wyniki finansowe.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

- Z uwagi na długi cykl życia naszego flagowego projektu ,,Cooking Simulator’’ i przyjętą strategię rozwoju, konsekwentnie dbamy o poszerzanie kanałów dystrybucji. To dla nas bardzo ważne, ponieważ dywersyfikacja kanałów pozwala nam efektywnie poprawiać wyniki finansowe i przy okazji wspiera promocję produktu. Wśród kamieni milowych na ten rok przewidzieliśmy rozwój projektu w obszarze VR oraz o wersje konsolowe. Wszystko realizujemy zgodnie z planem. Premiera w sklepie Oculus Store już za nami, debiut był udany. Teraz przyszedł czas na wersje konsolowe. Właśnie podpisaliśmy umowę z Microsoftem, dzięki której ,,Cooking Simulator’’ będzie dostępna w usłudze Xbox Game Pass. To rozwiązanie z obszerną biblioteką gier, które cieszy się dużą popularnością wśród posiadaczy konsol Xbox i użytkowników PC – komentuje Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio.

Gra "Cooking Simulator" na pierwszą konsolę trafiła w maju 2020 r. Debiut odbył się w sklepie Nintendo Switch. Kilka miesięcy później, w sierpniu 2020, tytuł trafił na urządzenie Xbox One. W maju 2021 r. przyszedł czas na konsolę PlayStation 4. Aktualnie gra zmierza na Xbox Games Pass.

Inspiracje: 50 Cent

- Podpisana umowa z Microsoftem to kolejny etap monetyzacji gry "Cooking Simulator". Warto zwrócić uwagę, że na ponad trzy letniej grze podpisaliśmy umowę gwarantującą prawie trzy letnie przychody. Wierzymy dodatkowo, że pozwoli nam to zwiększyć rozpoznawalność naszego tytułu, co zaprocentuje w przyszłości. Zwiększenie rozpoznawalności naszej marki jest dla nas ważne w kontekście kolejnych premier. Cały czas staramy się efektywnie budować community wokół Cookinga – dodaje Jakub Rafał, dyrektor finansowy w Big Cheese Studio.

W I kwartale br. Big Cheese Studio odnotowało blisko 4,7 mln zł zysku operacyjnego EBIT oraz 4,6 mln zł zysku netto (wzrost o 38 proc. rdr). Najwięcej przychodów Studio odnotowuje ze sprzedaży gry na platformie Steam i Steam VR, natomiast w roku ubiegłym, z samego sklepu Xbox Store spółka odnotowała 1 mln przychodów.

Big Cheese Studio to także firma prowadząca aktywną politykę dywidendową. Ostatnia wypłata dywidendy, w kwocie 8 mln zł z zysku netto za rok 2021, odbyła się w dniu 18 lipca 2022 r. To 64 proc. osiągniętego w ub. roku zysku netto, który wyniósł 12,4 mln zł. Dywidenda na jedną akcję liczyła 1,94 zł.

ZOBACZ RÓWNIEŻ