Biedronka wprowadza trzy ceny w sklepach. To efekt dyrektywy Omnibus

Biedronka wprowadza trzy ceny w sklepach. To efekt dyrektywy Omnibus
Sieć sklepów Biedronka wprowadziła cenówki, które zawierają trzy ceny. Dotyczą one promocyjnych produktów. To biedronkowy pomysł na dyrektywę Omnibus.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Sieć Biedronka od 1 stycznia 2023 roku wprowadziła do swoich sklepów rozwiązania realizujące zapisy unijnej dyrektywy Omnibus, której celem jest dostarczenie klientom precyzyjnej informacji na temat cen produktów objętych promocjami.

Przeczytaj także: Afera mięsna

Etykiety cenowe produktów oferowane klientom Biedronki w ramach części promocji będą zawierały:

  • aktualną cenę promocyjną, za którą nabędziemy towar,
  • cenę referencyjną czyli najniższą cenę danego produktu z ostatnich 30 dni,
  • cenę regularną tego produktu.

Zasady dyrektywy Omnibus w zakresie ceny referencyjnej nie dotyczą wszystkich produktów spożywczych oferowanych przez sieci handlowe w ramach sprzedaży promocyjnej a obejmują produkty, których termin przydatności do spożycia przekracza 30 dni.

- Tym samym regulacje nakładające obowiązek informowania o cenach referencyjnych nie obejmują przykładowo m. in. świeżego mięsa, nabiału, świeżych owoców i warzyw. Zasady dyrektywy nie dotyczą także promocji innych niż proste, tj. nie stosuje się ich, jeśli wprowadzane są promocje warunkowe np. „kup 2, zapłać za drugi 50% taniej’, „zrób zakupy za po 50 zł, dostaniesz x” - komentuje Adam Słomkowski, starszy prawnik z Działu Prawnego sieci Biedronka

Ustawa implementująca tzw. dyrektywę Omnibus weszła w życie w dniu 1 stycznia 2023 roku i przewiduje wprowadzenie licznych zmian w prawie ochrony konsumentów. Przepisy dyrektywy, a w ślad za nimi przepisy implementującej dyrektywę ustawy będą miały znaczący wpływ na działalność wielu przedsiębiorców. Odnosi się to między innymi do obowiązków przedsiębiorców w zakresie informowania o stosowanych przez nich cenach, w tym obniżkach i zasadach organizowanych przez nich promocji cenowych. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ