Znamy zwycięskie projekty polskiego e-samochodu
Materiały prasoweElectroMobility Poland (EMP) ogłosiło laureatów konkursu na wizualizację nadwozia samochodu elektrycznego. Już w przyszłym roku poznamy odpowiedź, który z nich trafi na polskie ulice.
Podczas uroczystego finału w warszawskim hotelu Hilton nagrodzono zwycięskie projekty konkursu na Miejskie Auto Przyszłości. – Inicjując w Ministerstwie Energii projekt rozwoju elektromobilności, chcieliśmy przede wszystkim, żeby polski samochód elektryczny był dostosowany do potrzeb Polaków. Dlatego idea konkursu zorganizowanego przez ElectroMobility Poland była zbieżna z naszymi planami i oczekiwaniami. Dziś widzimy efekty pracy uczestników konkursu i jury – nowoczesne, atrakcyjne i wykonane zgodnie z najnowszymi trendami projekty, przygotowane przez rodzimych projektantów, które staną się fundamentem do powstania polskiego auta elektrycznego. Gratuluję zwycięzcom i cieszę się, że polscy projektanci pokazali swoje umiejętności i potencjał – powiedział minister energii Krzysztof Tchórzewski.
Jury konkursu zdecydowało o przyznaniu czterech równorzędnych nagród. Laureaci to: Łukasz Myszyński (projekt Junior), Mateusz Tomiczek (projekt Curie), Damian Woliński (projekt SE1) oraz Sebastian Nowak (projekt Be-E).
– Jurorzy konkursu nie mieli łatwego zdania. Na każdym etapie kapituła kierowała się nie tylko oryginalnością projektów i nowoczesnością formy, ale w równym stopniu możliwością budowy i produkcji seryjnej samochodu – powiedział Maciej Kość, prezes zarządu ElectroMobility Poland.
Wybór najlepszych projektów nadwozia to pierwszy etap prac nad polskim samochodem elektrycznym. Teraz spółka planuje wesprzeć podmioty zdolne do wyprodukowania własnego prototypu oraz te, które zabudują wybrane w pierwszym konkursie wizualizacje. Kolejnym krokiem będzie połączenie procesu budowy prototypów z procesem ich produkcji w przyszłości.
– W październiku tego roku spółka ogłosi konkurs na prototyp auta elektrycznego, skierowany do firm z branży motoryzacyjnej. Konkurs zostanie przeprowadzony we współpracy z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju – wyjaśnia Piotr Zaremba, szef projektu ElectroMobility Poland.
Proces wyłonienia najlepszych konstrukcji potrwa do końca 2018 r. Wtedy też możemy się spodziewać pierwszych samochodów na drogach.