Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamie

Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamie
28
Czego polscy marketerzy nie uczą się od Donalda Trumpa? Upadek autorytetów, czyli co po influencerach? Co mają wspólnego fioletowa krowa, czarne łabędzie i błękitne oceany? Co naprawdę robią w sieci milenialsi, a co pokolenie X? Boty – rozwiązanie z przys

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Czego polscy marketerzy nie uczą się od Donalda Trumpa? Upadek autorytetów, czyli co po influencerach? Co mają wspólnego fioletowa krowa, czarne łabędzie i błękitne oceany? Co naprawdę robią w sieci milenialsi, a co pokolenie X? Startupizacja korporacji – realny scenariusz czy pobożne życzenie? Jak zmienić „papierową” firmę w cyfrowego lwa? Boty – rozwiązanie z przyszłością czy bańka, która wkrótce pęknie? To przykłady tematów blisko 60 prelekcji i wystąpień jedenastej edycji Forum IAB Polska, które odbędzie się 7–8 czerwca w Warszawie.

Na początku czerwca w warszawskich Złotych Tarasach po raz jedenasty spotka się 1100 ekspertów branży online, by rozmawiać o innowacjach w komunikacji marketingowej, konsumencie przyszłości, modelach współpracy agencji z klientem w nowych realiach digital, roli internetu w rozwoju firm. Nie zabraknie tematów gorących czy kontrowersyjnych – coraz silniejszej konkurencji, rosnącej w siłę sztucznej inteligencji, korzyści i zagrożeń związanych z rozwojem technologii, zjawiska blokowania reklam i bezpieczeństwa wizerunku marek w sieci. Program, który zilustrują liczby, dane i badania, ułożony jest w trzy bloki: konsument, komunikacja, organizacja.

W założeniu organizatorów Forum IAB 2017 ma inspirować, pokazywać trendy i promować najlepsze praktyki. „Konferencja służy rozwojowi branży online i promocji internetu jako narzędzia i sposobu na biznes. To tematy, które interesują już nie tylko ekspertów branży digital, ale też szefów marketingu czy rozwoju, wręcz prezesów firm. Z każdym rokiem zwiększa się grupa przedstawicieli kadry zarządzającej, w tym dyrektorów marketingu, którzy debatują razem z nami” – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Tegoroczny temat Forum IAB „Świat pod napięciem. Nowy porządek w reklamie” to odpowiedź na globalne przemiany, które wpływają na szeroko pojęty marketing. Konieczna wydaje się dyskusja o tym, jak budować skuteczny marketing w obliczu zmian oczekiwań i postaw konsumentów, rewolucji technologicznej, wyzwań organizacyjnych i kulturowych. Wybory w USA wyraźnie pokazały, że łamanie schematów, dostosowywanie narracji do nastrojów społecznych i technologia bacznie śledząca każdy krok w przestrzeni digital mogą przynieść sukces, którego niewielu się spodziewało.

Tematy podjęte w ramach bloku konsument będą dotyczyły modelowania zachowań, granic konsumpcjonizmu, wpływu kompromisu kulturowego na trendy rynkowe. Prelegenci dużo uwagi poświęcą temu, jak korzystają z internetu milenialsi, a jak pokolenie X oraz co mówi Facebook o różnicach między generacjami. Istotnym wątkiem będzie rola personalizacji komunikacji, sposoby i narzędzia budowania silnych marek.

W bloku poświęconym komunikacji eksperci opowiedzą o aktualnych trendach, w tym rzeczywistości rozszerzonej, botach, sztucznej inteligencji i sterowaniu głosowym. Ważne miejsce zajmie wykorzystanie content marketingu. Silnie zostaną wyeksponowane narzędzia służące skutecznej komunikacji.

Wśród tematów bloku organizacja znajdą się m.in. pomocowe modele biznesowe, modele współpracy agencji z klientem w realiach digital, rola agencji kreatywnych w biznesie przyszłości, digital hubs jako odpowiedź na rosnące potrzeby biznesu cyfrowego. Pojawią się też tematy kontrowersyjne: „Konsument w centrum? Może już wystarczy!”, a także refleksja nad prymatem „być” nad „mieć” czy wręcz nad wpływem pornografii na rozwój technologii.

W konferencji weźmie udział kilkudziesięciu międzynarodowych i rodzimych autorytetów – ekspertów branży online, dyrektorów i managerów globalnych firm. Tylko pierwszego dnia wystąpią podczas sesji plenarnych uznani w swoich dziedzinach: Jason Jercinovic, Global Head of Marketing Innovation w Havas; Michael Khan, Global CEO Performics & Performance Practice Lead w Publicis Media; Anna Gruszka, Chief Digital Officer IPG MEDIABRANDS, Robert Kozielski, wykładowca Uniwersytetu Łódzkiego; Jan Zając, prezes Sotrendera.

Więcej informacji na stronie www.iab.org.pl.

ZOBACZ RÓWNIEŻ