Poznaliśmy laureatów Effie Awards 2016
24 października, podczas gali Effie Awards 2016 w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, jury pod przewodnictwem Anny Jakubowski wręczyło 57 statuetek w 24 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najbardziej efektywne kampanie marketingowe w 2015 r.
Do tegorocznej edycji konkursu zgłoszono 194 kampanie w 24 kategoriach. Prace oceniało 102-osobowe jury. „Ze wszystkich organizowanych na świecie Effie Awards polska edycja ma najbardziej wymagający formularz zgłoszeniowy, najbardziej rozbudowany analityczny system ocen i jedną z największych uroczystych gal. Rok 2016 był rekordowy, jeśli chodzi o jurorów. Było nas 102 i żeby wybrać 79 nominowanych kampanii, każdy z nas musiał przepracować przynajmniej 31 godzin. A wszystko po to, żeby finalnie wręczyć najlepszym statuetki z tej samej firmy, która robi Oscary” – powiedziała podczas gali Anna Jakubowski, przewodnicząca jury.
A oto nagrodzeni w XVII edycji konkursu Effie Awards:
Grand Prix: MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, Artegence, Isobar Polska, Plej, CPC za kampanię „Wszyscy przechodzą do Play” przygotowaną dla firmy Play.
Złote statuetki:
1. „Yes!tem kobietą – tampony o.b.” – kampania przygotowana przez MEC dla firmy Johnson & Johnson (w kategorii: Artykuły nieżywnościowe)
2. „Kredyt gotówkowy Wypożyczka” – kampania przygotowana przez GPD Assets, Starcom dla Eurobank (w kategorii: Bankowość)
3. „Kuchnia Spotkań IKEA” – kampania przygotowana przez Kalicińscy.com, Garden of Words, Blue Ivy, K2, Performance Media, MEC dla IKEA Retail (w kategorii: Brand experience)
4. „Nocna zmiana” – kampania przygotowana przez McCann Worldgroup, MEC dla Walmark (w kategorii: Leki i suplementy diety)
5. „#ryjkuźniara” – kampania przygotowana przez DDB & tribal dla Projekt: Polska (w kategorii: Limited budget)
6. „Pascal kontra Okrasa” – kampania przygotowana przez GPD Agency dla LIDL (w kategorii: Long term marketing excellence)
7. „#ryjkuźniara” – kampania przygotowana przez DDB & tribal dla Projekt: Polska (w kategorii: Pro bono)
8. „Żabka. Mały Wielki Sklep” – kampania przygotowana przez PZL dla Żabka Polska (w kategorii: Retail)
9. „Młodzi bogowie” – kampania przygotowana przez BBDO Warszawa, Starcom dla Prudential (w kategorii: Ubezpieczenia i inwestycje)
Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Lubię to – linked by Isobar, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku: MEC. Obie agencje zajęły pierwsze miejsca w rankingach Effie 2016.