Patronaty. Czerwiec 2020
fot. materiały prasowez miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 6/2020 (57)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Polska edycja konkursu powerUp! Challenge rozstrzygnięta
6 maja poznaliśmy rozstrzygnięcie polskiej edycji konkursu PowerUp! Challenge organizowanego przez EIT InnoEnergy. Zwycięzcą została aplikacja Greenbin.app, ułatwiająca zbiórkę zużytych opakowań.
Laureat otrzymał tytuł Startup Roku i zmierzy się w październiku ze zwycięzcami pozostałych konkursów krajowych w międzynarodowym Wielkim Finale.
Nagrodę publiczności Amazon Web Services oraz nagrodę specjalną SpeedUp! otrzymała firma Swapp!, która stworzyła rozwiązanie pomagające zmniejszyć zużycie jednorazowych opakowań.
Poszukiwania najbardziej innowacyjnych startupów, scaleupów oraz małych i średnich firm z regionu Europy Środkowo-Wschodniej rozpoczęły się na początku roku. Do tegorocznej edycji zakwalifikowało się łącznie 425 firm wywodzących się z 24 państw Europy Środkowo-Wschodniej. Spośród wszystkich uczestników, którzy pomyślnie przeszli proces aplikacji aż 360 stanowiły startupy.
– Decyzja o kontynuacji konkursu mimo pandemii była trudna, ale udało nam się wypracować model, który gwarantuje bezpieczeństwo zarówno uczestnikom, jak i organizatorom – powiedział Jakub Miler, dyrektor generalny InnoEnergy Cantral Europe. Konkurs został przeprowadzony w pełni online. – Podczas gdy tradycyjne źródła finansowania wysychają, a wśród przedsiębiorców narastają obawy o przyszłość, InnoEnergy, ze wsparciem Europejskiego Instytutu Innowacji i Technologii, chce być stabilnym partnerem i nadal zapewniać przedsiębiorcom niezbędne finansowanie, unikatowe know-how i dostęp do sieci wartościowych partnerów – dodał.
Zwycięski pomysł, czyli aplikacja Greenbin.app, to przykład realizacji założeń gospodarki obiegu zamkniętego. Firma stworzona przez Olenę Sydorenko umożliwia konsumentom pozbywanie się opakowań po zużytych produktach, dając gwarancję, że zostaną one poddane recyklingowi. Opakowania oznakowane specjalnym QR kodem, po zeskanowaniu przez konsumenta za pośrednictwem aplikacji, trafiają do punków zbiórki oraz do systemu, który ułatwia śledzenie ich dalszych losów. Producenci towarów otrzymują możliwość monitorowania zużytych opakowań, a konsumenci mogą liczyć na specjalne rabaty.
– Nawet największe firmy nie zbudują za nas zrównoważonego świata. Konieczna jest także zmiana naszych nawyków jako konsumentów. Wierzymy, że stworzona przez naszą firmę aplikacja Greenbin.app pomoże przekonać konsumentów do bardziej odpowiedzialnego podejścia do zużytych opakowań. A producentom znacznie ułatwi monitorowanie, co dzieje się z opakowaniami po ich produktach – powiedziała Olena Sydorenko, twórczyni Greenbin.app, polskiego Startupu Roku.
W jury polskiej edycji zasiedli Konrad Sitnik z EEC Ventures, Tomasz Czapliński ze SpeedUp Venture Capital Group, Paula Pul z Lawmore, a także Łukasz Skarka zarządzający portfelem inwestycyjnym w EIT InnoEnergy Central Europe. Organizatorem przedsięwzięcia jest fundusz EIT InnoEnergy inwestujący w rozwiązania z obszaru energii, cleantech, mobilności oraz szeroko pojętych technologii smart.
---
KPMG (e)Forum | Biznes w czasach pandemii
KPMG (e)Forum | Biznes w czasach pandemii – to cykl bezpłatnych konferencji online obejmujących najbardziej aktualne tematy, z którymi mierzą się przedsiębiorcy w obecnej rzeczywistości biznesowej oraz stanowią odpowiedź na ich bieżące potrzeby i wyzwania.
W ramach cyklu zaplanowano cztery konferencje, podczas których uczestnicy wysłuchają kilkunastu sesji merytorycznych na kluczowe tematy z obszarów: Wsparcie w wyzwaniach prawnych, księgowych i podatkowych (21 maja), Źródła finansowania i dotacji (28 maja), Cyfrowoprzygotowani – digitally ready (2 czerwca) oraz Restrukturyzacja firmy lub upadłość (9 czerwca).
Wyłącznym Organizatorem i Patronem merytorycznym konferencji jest firma audytorsko-doradcza KPMG w Polsce. Więcej informacji, formularz rejestracyjny oraz warunki udziału dostępne są na stronie internetowej:
home.kpmg/pl/KPMGeForum
Więcej możesz przeczytać w 6/2020 (57) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.