Oto nominacje do IAB MIXX Awards 2019 

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 87
Jury IAB MIXX Awards spośród ponad 180 zgłoszeń wyłoniło 56 nominacji do nagród. Laureatów konkursu na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 27 listopada br. w Warszawie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Jury IAB MIXX Awards spośród ponad 180 zgłoszeń wyłoniło 56 nominacji do nagród. Laureatów konkursu na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 27 listopada br. w Warszawie. 

O złote, srebrne i brązowe statuetki IAB MIXX Awards 2019 zawalczą 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. IAB MIXX Awards kierowany był zarówno do agencji, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.

- Wydatki na reklamę internetową w Polsce przewyższyły w tym roku te na reklamę telewizyjną  i doskonale widzimy to na przykładzie zgłoszeń do tegorocznej edycji IAB MIXX Awards 2019. Po pierwsze, digital stał się nieodzowną częścią kampanii reklamowych, co potwierdza duża liczba projektów zakwalifikowanych do konkursu. Po drugie, internet coraz częściej stanowi główną oś działań promocyjnych marek i są to działania coraz lepsze jakościowo, o czym świadczy tak duża liczba nominacji. To właśnie takie praktyki z przyjemnością chcemy nagradzać i popularyzować na naszym rynku - komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, organizatora konkursu.

Jury IAB MIXX Awards, złożone z kilkudziesięciu ekspertów - przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało zgłoszone projekty jako całość, uwzględniając cztery kluczowe czynniki: strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, a także rezultaty i ROI. 

- W tym roku przyznaliśmy więcej nominacji niż w poprzedniej edycji konkursu. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że w tym roku wybieraliśmy również spośród większej liczby zgłoszeń, można stwierdzić, że jako jury byliśmy nawet surowsi w swoich ocenach. Polski rynek reklamy jednak doskonale się broni. Nie ma bowiem kategorii, w której na tym etapie nie wyróżniliśmy żadnej kampanii. Świadczy to o dużej dojrzałości twórców i pokazuje, że potrafią robić projekty umiejętnie łączące kreatywność z efektywnością w różnych obszarach - komentuje Anna Iller, Branded Content Manager, Allegro, przewodnicząca jury IAB MIXX Awards 2019 

Najpopularniejszą pod względem liczby zgłoszeń była nowo wprowadzona kategoria Content Marketing, w której ostatecznie przyznano 4 nominacje. Najwięcej kampanii z szansami na złote statuetki znalazło się w kategorii Innovation & Smart Solution przeznaczonej dla projektów wykraczających poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w digital marketingu. Szczegółowa lista nominacji znajduje się poniżej:

 

IAB MIXX Awards 2019 - NOMINACJE

Nazwa kampanii

Klient (Marka)

Zgłaszający i Współzgłaszający

Best Use of Social Media

2 for U Fajnie Się Składa

McDonald's Polska (2 for U)

OMD, McDonald's, DDB Warszawa

A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci

Grupa OLX (OLX)

Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House

DOBRY GŁOS DLA FIRM

ING Bank Śląski

GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub

Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni

IKEA Retail (IKEA)

Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

Brand Awareness and Positioning

A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci

Grupa OLX (OLX)

Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House

"Dlaczego nie ma kobiet na banknotach"

BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas)

Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More

Ostatni Twój Weekend

Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard

VMLY&R Poland

Podlaskie. Zasil się naturą

Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna (Podlaskie Travel)

White Bits

Commerce

Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital

Leroy Merlin

METS, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.)

Jak razem daliśmy radę, czyli agile'owe podejście do zakupu mediów dla Castorama

Castorama

Mindshare Polska, GroupM

SKODA Sales Online

SKODA Polska (SKODA)

PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine

Twój terminal za darmo na Bezgotowki.pl

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService (bezgotowki.pl)

Ecselis (Havas Media Group), Havas Media (Havas Media Group), kalicinscy.com

Content Marketing

A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci

Grupa OLX (OLX)

Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House

"Jak TO Robić?"

Reckitt Benckiser (Durex)

Abstra

Ostatni Twój Weekend

Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard

VMLY&R Poland

Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni

IKEA Retail (IKEA)

Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

Cross Media Integration

"Doceniaj, nie oceniaj"

BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas)

Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View

Drwal – Lepsza Strona Zimy

McDonald's Polska (Burger Drwala)

OMD, DDB Warszawa, McDonald's

Nowa Bovska Fabia

SKODA Polska (SKODA Fabia)

Isobar Polska, PHD

Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni

IKEA Retail (IKEA)

Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker

Data Driven & Precision Marketing

Mars: Psy vs. Koty

Mars (Pedigree, Whiskas)

MediaCom, BBDO

MINI mi pasuje

BMW Group Polska (MINI)

Mediaplus, SalesTube, Change Serviceplan

odLOTowy wzrost w e-commerce - sprzedaż biletów lotniczych na lot.com 2018 r.

PLL LOT

Ecselis (Havas Media Group), Fullsix Media (Havas Media Group), Cube Group, Value Media

Orange FTTH Warsaw Boost SuperGeo

Orange Polska (Orange Światłowód)

Initiative, Hybrid Adtech, Reprise

Digital Experience

2 for U Fajnie Się Składa

McDonald's Polska (2 for U)

OMD, McDonald's, DDB Warszawa

2 for U Stories

McDonald's Polska (2 for U)

Isobar Polska, DDB Warszawa, OMD

A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci

Grupa OLX (OLX)

Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House

Daj się połączyć

Grupa Maspex Wadowice (Tymbark)

Brainbox, Starcom, Tymbark

Huawei Facing Emotions

Huawei (Huawei Mate 20 Pro)

Digitas

Games & eSport

„5 męskich rzeczy, które możesz zrobić podczas przerwy”

Procter & Gamble (Old Spice)

MediaCom, Fantasy Expo

Ekstraklasa Games

Ekstraklasa S.A.

Lagardere Sports Poland, Gameset

Monte Snack Team

Zott (Monte)

GoldenSubmarine, GetHero, Carat

Innovation & Smart Solution

2 for U Fajnie Się Składa

McDonald's Polska (2 for U)

OMD, McDonald's, DDB Warszawa

Asystent głosowy TOK FM - innowacyjny kanał dostępu do treści audio

Grupa Radiowa Agory (Radio TOK FM)

Spark Foundry, LiquidThread

Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital

Leroy Merlin

METS, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.)

Huawei Facing Emotions

Huawei (Huawei Mate 20 Pro)

Digitas

Nowy CLA. Twoje zasady, Twoja gra.

Daimler (Mercedes-Benz)

OMD, YOC

Launch

BLIK BLIK przelew na telefon w mig

Polski Standard Płatności (BLIK)

Change Serviceplan, Spark Foundry

Doritos - for the bold

Frito Lay Poland Sp. z o.o. (Doritos)

VMLY&R Poland, Media Direction OMD

Limited Budget

Decathlon Carbon Challenge

Decathlon B’TWIN

MullenLowe MediaHub, Opus B

Inna historia, taki sam hejt

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (Wystawa "Obcy w domu. Wokół Marca' 68")

Saatchi & Saatchi IS

Nakarm Psa z OLX

Grupa OLX (OLX)

Grupa OLX Sp. z o.o.

Polska na Times Square

Glob360 (naTemat.pl/Polska)

Glob360

Offline Digitizing

Mobile Proximity Marketing dla BP czyli jak przekuć niewielki budżet w wielki sukces

BP (BP Myjnie)

Mindshare Polska, BP, Koala Metrics

Ostatni Twój Weekend

Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard

VMLY&R Poland

Polska na Times Square

Glob360 (naTemat.pl/Polska)

Glob360

SKODA Wirtualny Salon i Sales Online

SKODA Polska

PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine

Online Marketing with Influencer

"Jak TO Robić?"

Reckitt Benckiser (Durex)

Abstra

Pierwszy podwójny teledysk w Polsce: Mirinda Mix-it

PepsiCo Poland (Mirinda)

Digital Kingdom, Media Direction OMD

Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni

IKEA Retail (IKEA)

Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker, Hash.fm, Martin Stankiewicz

Performance Marketing

BMW. Dodaj do ulubionych.

BMW Group Polska

Change Serviceplan, Initiative, Reprise

SEO 360 stopni dla EXPANDER

Expander

SEOgroup Interactive

Twoja firma z Tax Care

Tax Care

Resolution

Public Service, non-profit campaign & CSR

NIE JEM

Podzielmy się

Labcon, Value Media, Media Ready, SAR, SalesTube

UX

BLIK Ready

Polski Standard Płatności (BLIK)

Change Serviceplan, Spark Foundry

Unikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVita

Nutricia (BoboVita)

Nutricia, SYZYGY, K2 Precise

Oprócz nagród dla kampanii zostaną także wręczone statuetki za dokonania w kategoriach: Reklamodawca Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku, Człowiek Roku, a także Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań. Laureatów poznamy 27 listopada w Warszawie podczas uroczystej gali. Poprzedzi ją IAB MIXX Conference – wydarzenie prezentujące najciekawsze i najbardziej inspirujące case studies kampanii nominowanych do IAB MIXX Awards. Tematy prezentacji będą ogłoszone na początku listopada.

ZOBACZ RÓWNIEŻ