Oto nominacje do IAB MIXX Awards 2019
fot. materiały prasoweJury IAB MIXX Awards spośród ponad 180 zgłoszeń wyłoniło 56 nominacji do nagród. Laureatów konkursu na najlepsze digitalowe kampanie reklamowe poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 27 listopada br. w Warszawie.
O złote, srebrne i brązowe statuetki IAB MIXX Awards 2019 zawalczą 42 kampanie reklamowe, które otrzymały łącznie 56 nominacji w 16 kategoriach konkursowych. IAB MIXX Awards kierowany był zarówno do agencji, jak i reklamodawców, niezależnie od wielkości organizacji czy budżetu kampanii. Warunkiem wzięcia udziału było zrealizowanie projektu wykorzystującego przynajmniej jeden kanał digital.
- Wydatki na reklamę internetową w Polsce przewyższyły w tym roku te na reklamę telewizyjną i doskonale widzimy to na przykładzie zgłoszeń do tegorocznej edycji IAB MIXX Awards 2019. Po pierwsze, digital stał się nieodzowną częścią kampanii reklamowych, co potwierdza duża liczba projektów zakwalifikowanych do konkursu. Po drugie, internet coraz częściej stanowi główną oś działań promocyjnych marek i są to działania coraz lepsze jakościowo, o czym świadczy tak duża liczba nominacji. To właśnie takie praktyki z przyjemnością chcemy nagradzać i popularyzować na naszym rynku - komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska, organizatora konkursu.
Jury IAB MIXX Awards, złożone z kilkudziesięciu ekspertów - przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało zgłoszone projekty jako całość, uwzględniając cztery kluczowe czynniki: strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, a także rezultaty i ROI.
- W tym roku przyznaliśmy więcej nominacji niż w poprzedniej edycji konkursu. Biorąc jednak pod uwagę fakt, że w tym roku wybieraliśmy również spośród większej liczby zgłoszeń, można stwierdzić, że jako jury byliśmy nawet surowsi w swoich ocenach. Polski rynek reklamy jednak doskonale się broni. Nie ma bowiem kategorii, w której na tym etapie nie wyróżniliśmy żadnej kampanii. Świadczy to o dużej dojrzałości twórców i pokazuje, że potrafią robić projekty umiejętnie łączące kreatywność z efektywnością w różnych obszarach - komentuje Anna Iller, Branded Content Manager, Allegro, przewodnicząca jury IAB MIXX Awards 2019
Najpopularniejszą pod względem liczby zgłoszeń była nowo wprowadzona kategoria Content Marketing, w której ostatecznie przyznano 4 nominacje. Najwięcej kampanii z szansami na złote statuetki znalazło się w kategorii Innovation & Smart Solution przeznaczonej dla projektów wykraczających poza powszechnie stosowane w Polsce modele działań w digital marketingu. Szczegółowa lista nominacji znajduje się poniżej:
IAB MIXX Awards 2019 - NOMINACJE |
||
Nazwa kampanii |
Klient (Marka) |
Zgłaszający i Współzgłaszający |
Best Use of Social Media |
||
2 for U Fajnie Się Składa |
McDonald's Polska (2 for U) |
OMD, McDonald's, DDB Warszawa |
A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci |
Grupa OLX (OLX) |
Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House |
DOBRY GŁOS DLA FIRM |
ING Bank Śląski |
GONG, ING Bank Śląski, MullenLowe MediaHub |
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni |
IKEA Retail (IKEA) |
Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker |
Brand Awareness and Positioning |
||
A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci |
Grupa OLX (OLX) |
Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House |
"Dlaczego nie ma kobiet na banknotach" |
BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas) |
Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More |
Ostatni Twój Weekend |
Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard |
VMLY&R Poland |
Podlaskie. Zasil się naturą |
Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna (Podlaskie Travel) |
White Bits |
Commerce |
||
Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital |
Leroy Merlin |
METS, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.) |
Jak razem daliśmy radę, czyli agile'owe podejście do zakupu mediów dla Castorama |
Castorama |
Mindshare Polska, GroupM |
SKODA Sales Online |
SKODA Polska (SKODA) |
PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine |
Twój terminal za darmo na Bezgotowki.pl |
Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService (bezgotowki.pl) |
Ecselis (Havas Media Group), Havas Media (Havas Media Group), kalicinscy.com |
Content Marketing |
||
A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci |
Grupa OLX (OLX) |
Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House |
"Jak TO Robić?" |
Reckitt Benckiser (Durex) |
Abstra |
Ostatni Twój Weekend |
Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard |
VMLY&R Poland |
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni |
IKEA Retail (IKEA) |
Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker |
Cross Media Integration |
||
"Doceniaj, nie oceniaj" |
BNP Paribas (BGŻ BNP Paribas) |
Publicis Lion, Havas Media (Havas Media Group), Sales&More, Point of View |
Drwal – Lepsza Strona Zimy |
McDonald's Polska (Burger Drwala) |
OMD, DDB Warszawa, McDonald's |
Nowa Bovska Fabia |
SKODA Polska (SKODA Fabia) |
Isobar Polska, PHD |
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni |
IKEA Retail (IKEA) |
Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker |
Data Driven & Precision Marketing |
||
Mars: Psy vs. Koty |
Mars (Pedigree, Whiskas) |
MediaCom, BBDO |
MINI mi pasuje |
BMW Group Polska (MINI) |
Mediaplus, SalesTube, Change Serviceplan |
odLOTowy wzrost w e-commerce - sprzedaż biletów lotniczych na lot.com 2018 r. |
PLL LOT |
Ecselis (Havas Media Group), Fullsix Media (Havas Media Group), Cube Group, Value Media |
Orange FTTH Warsaw Boost SuperGeo |
Orange Polska (Orange Światłowód) |
Initiative, Hybrid Adtech, Reprise |
Digital Experience |
||
2 for U Fajnie Się Składa |
McDonald's Polska (2 for U) |
OMD, McDonald's, DDB Warszawa |
2 for U Stories |
McDonald's Polska (2 for U) |
Isobar Polska, DDB Warszawa, OMD |
A co gdyby? - OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci |
Grupa OLX (OLX) |
Grupa OLX Sp. z o.o., 180heartbeats + Jung v Matt, F25 Production House |
Daj się połączyć |
Grupa Maspex Wadowice (Tymbark) |
Brainbox, Starcom, Tymbark |
Huawei Facing Emotions |
Huawei (Huawei Mate 20 Pro) |
Digitas |
Games & eSport |
||
„5 męskich rzeczy, które możesz zrobić podczas przerwy” |
Procter & Gamble (Old Spice) |
MediaCom, Fantasy Expo |
Ekstraklasa Games |
Ekstraklasa S.A. |
Lagardere Sports Poland, Gameset |
Monte Snack Team |
Zott (Monte) |
GoldenSubmarine, GetHero, Carat |
Innovation & Smart Solution |
||
2 for U Fajnie Się Składa |
McDonald's Polska (2 for U) |
OMD, McDonald's, DDB Warszawa |
Asystent głosowy TOK FM - innowacyjny kanał dostępu do treści audio |
Grupa Radiowa Agory (Radio TOK FM) |
Spark Foundry, LiquidThread |
Cost per ROPO czyli nowe podejście do działań digital |
Leroy Merlin |
METS, AdRetail (Grupa Interia.pl Sp. z o.o. sp. k.) |
Huawei Facing Emotions |
Huawei (Huawei Mate 20 Pro) |
Digitas |
Nowy CLA. Twoje zasady, Twoja gra. |
Daimler (Mercedes-Benz) |
OMD, YOC |
Launch |
||
BLIK BLIK przelew na telefon w mig |
Polski Standard Płatności (BLIK) |
Change Serviceplan, Spark Foundry |
Doritos - for the bold |
Frito Lay Poland Sp. z o.o. (Doritos) |
VMLY&R Poland, Media Direction OMD |
Limited Budget |
||
Decathlon Carbon Challenge |
Decathlon B’TWIN |
MullenLowe MediaHub, Opus B |
Inna historia, taki sam hejt |
Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN (Wystawa "Obcy w domu. Wokół Marca' 68") |
Saatchi & Saatchi IS |
Nakarm Psa z OLX |
Grupa OLX (OLX) |
Grupa OLX Sp. z o.o. |
Polska na Times Square |
Glob360 (naTemat.pl/Polska) |
Glob360 |
Offline Digitizing |
||
Mobile Proximity Marketing dla BP czyli jak przekuć niewielki budżet w wielki sukces |
BP (BP Myjnie) |
Mindshare Polska, BP, Koala Metrics |
Ostatni Twój Weekend |
Gazeta.pl, BNP Paribas, Mastercard |
VMLY&R Poland |
Polska na Times Square |
Glob360 (naTemat.pl/Polska) |
Glob360 |
SKODA Wirtualny Salon i Sales Online |
SKODA Polska |
PHD, Isobar Polska, GoldenSubmarine |
Online Marketing with Influencer |
||
"Jak TO Robić?" |
Reckitt Benckiser (Durex) |
Abstra |
Pierwszy podwójny teledysk w Polsce: Mirinda Mix-it |
PepsiCo Poland (Mirinda) |
Digital Kingdom, Media Direction OMD |
Z nogą w drzwiach, czyli stand-up w sypialni |
IKEA Retail (IKEA) |
Saatchi & Saatchi IS, Wavemaker, Hash.fm, Martin Stankiewicz |
Performance Marketing |
||
BMW. Dodaj do ulubionych. |
BMW Group Polska |
Change Serviceplan, Initiative, Reprise |
SEO 360 stopni dla EXPANDER |
Expander |
SEOgroup Interactive |
Twoja firma z Tax Care |
Tax Care |
Resolution |
Public Service, non-profit campaign & CSR |
||
NIE JEM |
Podzielmy się |
Labcon, Value Media, Media Ready, SAR, SalesTube |
UX |
||
BLIK Ready |
Polski Standard Płatności (BLIK) |
Change Serviceplan, Spark Foundry |
Unikalna aplikacja dla młodych rodziców – BoboVita |
Nutricia (BoboVita) |
Nutricia, SYZYGY, K2 Precise |
Oprócz nagród dla kampanii zostaną także wręczone statuetki za dokonania w kategoriach: Reklamodawca Roku, Agencja Roku, Dom Mediowy Roku, Człowiek Roku, a także Nagroda Specjalna IAB Polska za całokształt dokonań. Laureatów poznamy 27 listopada w Warszawie podczas uroczystej gali. Poprzedzi ją IAB MIXX Conference – wydarzenie prezentujące najciekawsze i najbardziej inspirujące case studies kampanii nominowanych do IAB MIXX Awards. Tematy prezentacji będą ogłoszone na początku listopada.