O powrocie do wartości i emocji oraz roli technologii w marketingu na Forum IAB

Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe 100
Automatyzacja, sztuczna inteligencja, ale przede wszystkim wartości, których poszukuje współczesny konsument – to główne tematy tegorocznego Forum IAB. Wydarzenie, którego hasłem przewodnim jest „Powrót do przyszłości – nowy marketing, człowiek, technolog

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Automatyzacja, sztuczna inteligencja, ale przede wszystkim wartości, których poszukuje współczesny konsument – to główne tematy tegorocznego Forum IAB. Wydarzenie, którego hasłem przewodnim jest „Powrót do przyszłości – nowy marketing, człowiek, technologia”, odbędzie się 6 i 7 czerwca w warszawskich Złotych Tarasach.

Podczas dwóch intensywnych dni eksperci opowiedzą o najnowocześniejszych rozwiązaniach i trendach w komunikacji marketingowej, a także obecnych wyzwaniach i problemach, jakie przed nią stoją. Bardzo ważnym motywem będzie konsument, jego doświadczenia i oczekiwania, czyli to, co jest kluczowe dla sukcesu pracy agencji i marketerów. W dobie nieuniknionej i wszechobecnej cyfryzacji naszego świata branża marketingowa przypomni, że najważniejszy jest człowiek.

– Choć zaawansowana technologia zdominowała nasze otoczenie, trend Human1st okazuje się niezwykle silny, a odkrycie prawdziwych potrzeb i analiza realnych zachowań konsumenta stały się kluczowym elementem skutecznej komunikacji. Chcemy skłonić uczestników do refleksji nad tym, gdzie w świecie Big Data i automatyzacji znajduje się odbiorca usług, jego emocje i wartości. Chcemy też ocenić, które technologie się sprawdziły i w których tkwi jeszcze niewykorzystany potencjał dla komunikacji marketingowej – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

Temat przewodni konferencji będzie analizowany w trzech blokach tematycznych: nowy marketing, człowiek i technologia. Prelekcje pierwszego bloku będą dotyczyły m.in. innowacji, granic akceptacji internautów dla personalizacji w marketingu internetowym, sztuki komunikacji zintegrowanej w świecie cyfrowym, bezpieczeństwa marki. Nie zabraknie zagadnień związanych z viewability, w tym ze standardami widoczności reklam online stworzonych w ramach prac jednej z grup roboczych IAB Polska.

Blok poświęcony człowiekowi to zgłębienie zachowań i wyborów współczesnego konsumenta. Będzie dotyczył sposobów komunikowania się z uzależnionymi od digitalu czy unikającymi reklam, a także pułapek badań oglądalności czy kierowania się danymi przez influencerów. – W świecie przypadkowych kliknięć, pomijanych przez konsumenta reklam zarówno w mediach tradycyjnych, jak i digitalowych, prelegenci zastanowią się nad rolą emocji, które mają znaczący wpływ na decyzje zakupowe – wyjaśnia Anna Gruszka, szefowa Rady Programowej tegorocznej edycji Forum IAB, Chief Digital Officer IPG Mediabrands.

Ostatni blok tematyczny to szeroko pojęta technologia i możliwości jej wykorzystania, w tym sztuczna inteligencja, Big Data czy modelowanie atrybucji. – Technologii używamy na co dzień, jednak jako marketerzy musimy wiedzieć, które narzędzia przynoszą najlepsze efekty w naszej pracy, a które okazały się krótkotrwałą modą, oraz co jeszcze warto wykorzystać i w co zainwestować, żeby skuteczniej dotrzeć do konsumenta – mówi Anna Gruszka.

Wydarzeniem towarzyszącym Forum IAB będzie DIMAQ Day – warsztaty poświęcone kompetencjom marketingowym, skierowane do profesjonalistów szeroko pojętej branży online.

Merytoryczną opiekę nad programem Forum sprawuje 38 członków Rady Programowej, którzy wspólnie z IAB Polska przygotowują wydarzenie. Wśród 100 prelegentów znajdą się najlepsi polscy eksperci marketingu, przedstawiciele agencji, marketerów, instytutów badawczych czy wydawców.

Więcej informacji na temat 12. edycji Forum IAB znajduje się na stronie www.forumiab.pl.

ZOBACZ RÓWNIEŻ