Najlepsze kampanie marketingowe 2017 na IAB MIXX Awards & Conference
Fot. Materiały prasoweNajciekawsze i najbardziej inspirujące kampanie marketingowe tego roku zostaną przedstawione już 30 listopada podczas IAB MIXX Conference – konferencji poprzedzającej uroczyste rozdanie nagród IAB MIXX Awards. Co roku wydarzenie przyciąga uwagę agencji i marketerów, którzy śledzą rynkowe trendy i chcą poznać najlepsze kampanie roku.
Presja efektywności i zwrotu z inwestycji zdominowała w ostatniej dekadzie myślenie o kampaniach online. Dopiero od niedawna dyskutuje się częściej o parametrach jakościowych, takie jak viewability czy brand safety, a analizie danych towarzyszy refleksja, czy w czasach sztucznej inteligencji mamy pewność, że stoi za nimi prawdziwy człowiek. Z drugiej strony nie sposób nie zauważyć, że poza potęgą Big Data zaczęliśmy dostrzegać potęgę emocji. I właśnie od refleksji nad tym, czy 2018 będzie rokiem internet of emotions, rozpocznie się tegoroczna konferencja IAB MIXX Conference, podczas której eksperci rynku i autorzy najciekawszych kampanii zaprezentują trendy w reklamie online. Większość z nich to te, które uzyskały nominacje do IAB MIXX Awards 2017.
Konkretne kampanie
Wśród kilkunastu prezentowanych kampanii znajdą się case studies opisujące wpływ działań digitalowych na wynik sprzedażowy nowych usług (Orange Finanse) czy bazujące na synergii świata online i offline oraz mierzenia wpływu działań digital na sprzedaż tradycyjną (płytki Tubądzin). Podczas konferencji będą też omawiane sekrety efektywnych działań content marketingowych i sposoby mierzenia ich (case Bridgestone Bezpieczna). Jako ciekawy przykład przełamywania schematów w komunikacji zostanie przedstawiona kampania Showmaxa, który zbudował świadomość wspomaganą konsumentów na poziomie 59 proc. w zaledwie trzy miesiące dzięki działaniom promującym content i kino autorskie. Z kolei o tym, jak skutecznie mierzyć wpływ kampanii digital na zakupy w sklepach stacjonarnych, opowiedzą twórcy kampanii dla sieci Żabka. Jak wykorzystać kreatywną technologię do wsparcia tradycyjnej sprzedaży? O tym z kolei mówi case study projektu NMD VR Tokyo Tour, który wspierał wejście do wybranych sklepów modelu adidas NMD.
Przykładem mobile performance będzie kampania iTaxi, a działania wokół marki Samsung zilustrują kreację przy adaptacji, nadawania lokalnego kolorytu globalnej kampanii. Eksperci IAB MIXX Conference opowiedzą także o tym, jak chatbot w kampanii Desperadosa pokonał landing page i zmienił podejście do mechanizmów loterii. Prezentowanym przykładem możliwości wykorzystania nowoczesnej technologii (machine learning) do tworzenia spersonalizowanych kampanii reklamowych online będzie case Rainbow. Podczas konferencji zostanie też przedstawiany przykład skutecznego storytellingu i sposoby wykorzystania potencjału lokalnej społeczności do budowania wizerunku marki regionalnej (kampania Specjal). Eksperci opowiedzą również o tym, jak marka może dać influencerowi możliwość stworzenia maksymalnie autentycznego contentu, który byłby jednocześnie ekscytujący dla fanów i spójny z wartościami marki (Play). Jedno z wystąpień będzie poświęcone temu, jak budować widownię online dla marki i jak wzmacniać więź z konsumentami (case Studia Tymbark).
Gala IAB MIXX Awards
Konferencja poprzedzi uroczystość rozdania nagród IAB MIXX Awards. Laureaci odbiorą statuetki podczas uroczystej gali. Zostaną wtedy także wręczone nagrody za dokonania, m.in. Marketer Roku, Agencja Roku czy Człowiek Roku.
Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było zrealizowanie kampanii wykorzystującej co najmniej jeden kanał digital. Jury złożone z przedstawicieli agencji, wydawców, domów mediowych i reklamodawców oceniało je jako całość, biorąc pod uwagę zarówno strategię, kreację, wykonanie i wykorzystanie mediów, jak również rezultaty i ROI.
Więcej informacji: www.mixx-awards.pl.