IAB MIXX Awards – najlepsze kampanie marketingowe 2017

Laureaci IAB MIXX Awards – to oni najbardziej liczą się dziś w „digitalu”. Fot. Materiały prasowe
Laureaci IAB MIXX Awards – to oni najbardziej liczą się dziś w „digitalu”. Fot. Materiały prasowe 46
Przyznano nagrody IAB MIXX Awards dla twórców najlepszych kampanii marketingowych, które wykorzystują przynajmniej jeden kanał cyfrowy. Konkurs, ze względu na kompleksową ocenę zgłoszonych projektów, uważany jest za jeden z najważniejszych wyznaczników ro

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Przyznano nagrody IAB MIXX Awards dla twórców najlepszych kampanii marketingowych, które wykorzystują przynajmniej jeden kanał cyfrowy. Konkurs, ze względu na kompleksową ocenę zgłoszonych projektów, uważany jest za jeden z najważniejszych wyznaczników rozwoju branży.

Kampanie są oceniane pod kątem zarówno strategii, realizacji, kreacji, jak i wyniku, a jury nie ogranicza się tylko do internetu, lecz analizuje całość działań, w każdym kanale, w którym były prowadzone.

Rozdanie laurów jak zwykle poprzedziła konferencja, podczas której zaprezentowano najciekawsze i najbardziej inspirujące kampanie, z których większość to te, które uzyskały nominacje do nagród w tegorocznej edycji konkursu. Wydarzenie to przyciągnęło licznych przedstawicieli agencji i specjalistów od marketingu śledzących rynkowe trendy i pragnących przyjrzeć się konkretnym rozwiązaniom.

– Bardzo nas cieszy rosnąca liczba zgłoszeń do konkursu od mniejszych agencji, które bez zbędnych kompleksów stają w szranki z największymi graczami na rynku. Od dłuższego czasu staramy się tak pokierować rozwojem konkursu, aby dominujące znaczenie miały dobry pomysł, strategia, efekt czy odwaga. Budżet nie powinien przesłaniać tych elementów – zauważył Robert Wielgo, CMO i członek zarządu IAB Polska.

Generalnie, zdaniem jurorów w większości kategorii konkursu widać było w tym roku dalszy rozwój i zgłoszono ciekawe projekty. Chociaż niektóre kategorie (a zwłaszcza „innovations”) wypadły niestety słabiej w stosunku do bardzo już ambitnych oczekiwań, pokazując, że nasi twórcy muszą się jeszcze trochę nauczyć od swych zachodnich kolegów. Przeważały jednak przykłady bardzo pozytywne, a wśród nich oczywiście te kampanie, które zdobyły najwięcej nagród, czyli: „Świadomy sen”, „Launch Showmax w Polsce”, „The Missed Spacefilight”, „Niezawodnie do celu z iTaxi” czy „Legendy Polskie Allegro”. Zwłaszcza ta ostatnia już nie tylko w Polsce wyznacza standardy, jak można pokazywać odbiorcom marketingowe treści.

Podczas IAB MIXX Awards przyznano także nagrody specjalne za dokonania. Agencją Roku została VML, Marketerem Roku – iTaxi, a Piotr Ejdys, prezes Gemius SA, otrzymał tytuł Człowiek Roku.

Relację z gali opublikujemy w najbliższym wydaniu magazynu. Pełna lista laureatów dostępna jest na stronie: www.mixx-awards.pl.

ZOBACZ RÓWNIEŻ