HR inspirował się na Kadrach
Jednym z prelegentów Kongresu Kadry był Szymon MajewskiJak lider powinien dbać o swoją osobowość, aby oddziaływać na kierowany przez siebie zespół? – o tym i o innych zagadnieniach dotyczących przywództwa opowiadała Lori Shook, międzynarodowy coach z Wielkiej Brytanii. Było to jedno z najbardziej interesujących wystąpień podczas odbywającego się w dniach 9-11 maja XXIII Kongresu Kadry, największego spotkania branży HR w Polsce.
Inspiracji uczestnikom kongresu dostarczyli także inni doświadczeni, znani mówcy z Polski i z zagranicy. Często błyskotliwi, sięgali po niecodzienne przykłady z różnych branż czy np. z obszaru neuropsychologii i pobudzali do refleksji. W gronie prelegentów byli m.in. Jos Rovers, konsultant biznesu z Holandii, Paweł Dangel, wieloletni prezes grupy Allianz, ekspert w zakresie podejmowania decyzji Paweł Motyl czy ekspresyjny, dowcipny i zachęcający do samodzielnych poszukiwań Paweł Fortuna, psycholog biznesu.
W Centrum Konferencyjnym Muranów w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN zebrało się w sumie ponad 400 uczestników Kongresu z całego kraju. Jego organizatorem jest spółka Nowoczesna Firma SA. Trzydniowy program XXIII edycji tego wydarzenia podzielono na „Dzień Inspiracji” z sesjami plenarnymi prelegentów, „Dobre Przywództwo” (prezentacje menedżerów działów personalnych, prezesów i dyrektorów zarządzających) oraz „Praktyczne Warsztaty” skupiające się wokół przywództwa oraz sytuacji konfliktowych w firmach.
Praktycy poruszali różnorodne wątki, np. zarządzanie międzynarodowymi zespołami, współpraca międzypokoleniowa, kształtowanie systemu wynagrodzeń czy planowanie sukcesji. Uczestnicy rozmawiali też o zasadach nowoczesnej rekrutacji, pobudzaniu motywacji pracowników i innych wyzwaniach związanych z zarządzaniem personelem
Podczas Kongresu wyłoniono laureatów konkursu HR Innovation 2016 promującego innowacyjne rozwiązania w pracy zespołowej. Laury powędrowały do Inter Cars (kategoria „firmy z polskim kapitałem” i do Carrefour Polska (kategoria „firmy z kapitałem zagranicznym”).
Miesięcznik „My Company Polska” był partnerem medialnym Kongresu.