Ergonode z ważnym inwestorem. To Marcin Grzymkowski, twórca eobuwie

Marcin Grzymkowski, twórca eobuwie.pl
Marcin Grzymkowski, twórca eobuwie.pl, fot. youtube.pl (Konkurs EY Przedsiębiorca Roku 2016)
Twórca eobuwie.pl, jednego z największych w Polsce serwisów e-commerce zajmujących się sprzedażą obuwia, Marcin Grzymkowski, zainwestował w startup Ergonode.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Grzymkowski objął ponad 30 proc. udziałów w Ergonode - spółce rozwijającej oprogramowanie typu PIM (product information management) i już dzisiaj obsługującej klientów w kilku krajach Europy, m.in. w Szwecji, Niemczech, Szwajcarii i Polsce. Spółka została dokapitalizowana o ponad 5 mln złotych. Ergonode to jednocześnie nazwa spółki jak i oferowanego przez nią oprogramowania typu PIM (product information management). 

Z oprogramowania dzisiaj korzystają już m.in. szwedzki koncern, produkujący karmy premium dla zwierząt domowych, holenderski producent szklanych opakowań, amerykański sklep z luksusowymi zegarkami takich marek jak Rolex, czy Omega, czy polski producent odzieży reklamowej?

Ergonode. Co szykuje firma?

- Ergonode pozwala sprawniej zarządzać asortymentem w wielu kanałach sprzedaży, nie tylko w sklepie online, ale także marketplace’ach, takich jak Allegro, Zalando, Amazon. Sprawdziłem to podejście w wielu swoich dotychczasowych przedsięwzięciach i wiem, że możliwość dostosowywania treści do poszczególnych rynków przy użyciu systemu PIM daje nieporównywalną przewagę - wyjaśnia Grzymkowski. 

Ergonode zbiera w jednym panelu wszystkie zdjęcia, materiały wideo, opisy produktów (w dowolnej wersji językowej). Pomysłodawca rozwiązania - Marcin Piwowarczyk - podkreśla, że oprogramowanie zwiększa wydajność i jakość publikowanych opisów produktów, pozwala właścicielom sklepów online szybciej i dokładniej kontrolować cały proces publikacji oraz bezprecedensowo systematyzuje pracę z asortymentem w wielokanałowej działalności ecommerce.

- Cieszymy się, że rozwijane systematycznie od kilku lat narzędzie Ergonode zyskało uwagę i uznanie Marcina Grzymkowskiego - ikonicznej postaci ecommerce w naszym regionie świata. Marcin, jako inwestor, dostrzegł szybko to, co szeroko doceniają nasi klienci: łatwość szybkiego wdrożenia naszego rozwiązania, możliwość obsługi zarówno ogromnych, jak i startujących platform ecommerce, wydajność i stabilność naszego PIMu. Ergonode działa jako usługa chmurowa, co pozwala właścicielom sklepów szybko skupić się na integracji, zamiast poświęcać czas na wdrażanie skomplikowanego, monolitycznego systemu, jak dzieje się w przypadku rozwiązań konkurencyjnych. Wierzymy, że dzięki unikatowemu biznesowemu spojrzeniu Marcina na rolę PIMu w nowoczesnym procesie e-commerce, przeniesiemy funkcjonowanie naszej marki na zupełnie nowy poziom - komentuje Marcin Piwowarczyk, współzałożyciel i prezes Ergonode. 

- Żeby osiągnąć efektywność w sprzedaży online należy nieustannie optymalizować procesy i inwestować w najlepsze dostępne narzędzia. Bezspornym faktem dla praktyków tej branży jest to, że optymalny PIM (product information management) usprawnia pracę, minimalizuje koszty, poprawia user experience, odsetek konwersji oraz lojalność klientów. We współczesnym ecommerce, wraz ze skalowaniem zespołów, rośnie ilość wymagań związanych z ich obsługą. Wierzę, że Ergonode może stać się w krótkim czasie  jednym z najdoskonalszych narzędzi na rynku. Produkt pod względem elastyczności, architektury i funkcjonalności jest dobrze przemyślany. Nie miałem żadnych wątpliwości, żeby zainwestować w Ergonode - wyjaśnia Marcin Grzymkowski. 

W najbliższym czasie zespół Ergonode skupiać się będzie na aktywnym na pozyskiwaniu nowych klientów, promując aktywnie wyróżniające funkcjonalności, takie jak, zaawansowany system workflow (przepływu pracy), czy niezwykle intuicyjny mechanizm projektowania szablonu asortymentu. 

W kolejnych etapach prac możliwości oprogramowania zostaną poszerzone o rozwiązania typu Business Intelligence oraz AI (algorytmy sztucznej inteligencji) pozwalające zwiększać efektywność tworzenia wielojęzycznych wersji treści produktowych, czy dynamicznego budowania relacji między produktami w e-sklepach. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ