Udział w Effie motywuje
O nagrody w konkursie marketingowym Effie Awards zabiega wiele agencji reklamowych i mediowych, a także ich klientów. I choć są dla nich bardzo ważne, to, jak zauważa Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD, sam udział w tym konkursie potrafi być nawet ważniejszy.
Prestiżowa statuetka Effie to oficjalne świadectwo, że agencja, która ją otrzymała, podąża w dobrym kierunku, oraz że potrafi być zarazem twórcza i realizować twarde, biznesowe cele swoich klientów. Świadectwo oficjalne, bo nagrodzona kampania, zanim została zgłoszona do konkursu, musiała już przecież wcześniej odnieść duży sukces. - Dla nas zeszłoroczna nagroda Effie to przede wszystkim potwierdzenie słuszności obranej drogi rozwoju agencji i podejścia towarzyszącego nam w codziennej pracy – zgadza się Tomasz Sąsiadek, dyrektor zarządzający Bluerank, która zdobyła srebro w kategorii „performance marketing/e-commerce” za kampanię „Liczby, nie domysły” dla biura podróży Rainbow.
Sąsiadek ma na myśli podejście, które „poza optymalizacją realizowanych działań i ich stałym ulepszaniem”, skupia się także na „eksploracji szans, innowacji” i na szukaniu obszarów pozwalających na budowanie przez klientów przewagi konkurencyjnej”. Nie nazywa ich zresztą klientami, tylko „naszymi partnerami”.
Według niego wygrana w konkursie oczywiście silnie motywuje tych, którzy pracowali przy zwycięskim projekcie, ale także wpływa na osoby zaangażowane, zgodnie z filozofią działania Bluerank, przy innych projektach agencji. – Mobilizuje je do poszukiwania nowoczesnych rozwiązań wykraczających ponad standardowy zakres prac – wyjaśnia.
Jakub Bierzyński, prezes domu mediowego OMD i jednocześnie wielokrotny juror Effie, podkreśla z kolei, że uczestnictwo w konkursie kampanii, które stworzono w jego firmie, traktuje długofalowo – jako element jej kultury organizacyjnej. – Zgłoszenie kampanii jest wyróżnieniem dla zespołu pracującego dla danego klienta. Komunikujemy na zewnątrz, ale i do wewnątrz, profesjonalizm naszych pracowników, ich wysokie umiejętności – tłumaczy Bierzyński. Zwraca przy tym uwagę, że nagród do zdobycia jest stosunkowo niewiele, natomiast już sam udział w uznanym konkursie premiuje włożony wysiłek i w OMD jest traktowany jako nagroda oraz informacja zwrotna dla pracowników. Członkom wyróżnionego zespołu dodaje prestiżu. – Uczestnictwo w konkursach reklamowych motywuje nas do bardziej wytężonej pracy, co przekłada się na poziom naszych usług – mówi Bierzyński. – A w konsekwencji przekłada się na wzrost wartości naszych klientów i ich zadowolenie, i na wzrost wartości naszej agencji.
Jeśli zgłoszona kampania zdobędzie na Effie statuetkę, to rzecz jasna tym lepiej. Można ten fakt przypomnieć, startując choćby w przetargach, pochwalić się, że agencja myśli o efektywności działań reklamowych klienta. – Jednak traktuję udział w Effie bardziej jako element strategicznego zarządzania firmą, niż zewnętrznego PR – zaznacza Bierzyński.
Jego zdaniem wygrana na Effie ma także duże znaczenie dla reklamodawców, a przede wszystkim dla ich działów marketingu, będąc potwierdzeniem ich profesjonalizmu. Jest także istotnym osiągnięciem zawodowym ich pracowników, wpływa na postrzeganie ich w firmie i w środowisku. To nie wszystko. – Taka wygrana pokazuje, że dana firma robi ciekawe rzeczy, że nie jest nudna, że można w niej budować swoją zawodową pozycję, co przyciąga do niej utalentowane osoby z zewnątrz – dodaje Bierzyński.
Z przedstawicielami świata reklamy zgadza się Tomasz Michalski, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl. - Statuetki Effie są bardzo rozpoznawalnymi w branży i prestiżowymi nagrodami, których zdobycie rezonuje w szczególności w świecie marketingu oraz agencji reklamowych i mediowych – zauważa. – Frisco, jako biznes e-grocery i stosunkowo młoda organizacja, działa w kategorii, która dopiero zyskuje skalę, a co za tym idzie – nie jest postrzegana tak jak duże i uznane biznesy związane z handlem detalicznym. Do tej pory ten wizerunek „mniejszego brata” utrudniał nam pozyskiwanie najlepszych talentów z rynku w obszarze marketingu, digitalu czy e-commerce. Podobnie patrzyły na nas najlepsze agencje – bardziej jako na „wynalazek” niż na cennego klienta w portfolio – przypomina Michalski, który podkreśla, że zdobycie nagrody na Effie poniekąd „odczarowało” to postrzeganie jego firmy. - Nagle otoczenie spojrzało na nas, jako na dynamiczny, innowacyjny i ambitny zespół, który robi niestandardowe rzeczy. Co więcej, wyznacza nowe kierunki w branży retail i zdobywa najbardziej prestiżowe nagrody. Staliśmy się miejscem, gdzie najlepsi specjaliści i agencje, mając gigantyczną elastyczność działania, chcą realizować projekty, które są nowością nie tylko w Polsce ale i na świecie. Pracując z nami czy dla nas, chcą de facto zdobywać kolejne Effie. Między innymi dzięki ich kompetencjom i pomysłom stale rośniemy, po 30 proc. rocznie, i staliśmy niekwestionowanym liderem naszej kategorii.
Effie Awards
Jest to najbardziej prestiżowy konkurs marketingowy na świecie, w którym docenia się skuteczność i efektywność przeprowadzonych kampanii i działań. W tym roku Effie Awards obchodzi w Polsce swoje 20-lecie. Nagrody są przyznawane w 23 kategoriach. Wśród nich tegoroczną nowością jest „Positive change: PR-Led i Employer branding”. 12 kwietnia rozpoczął się nabór zgłoszeń do konkursu, który potrwa do 17 czerwca.
Szczegóły: https://awards.effie.pl/