ABSL Start-Up Challenge
Czwarta edycja programu ABSL Start-Up Challenge, skierowanego do młodych firm szukających możliwości nawiązania współpracy z globalnymi liderami podsumowała wyniki naboru. 33 spośród zgłoszonych 101 start- upów, w tym aż 18 firm z zagranicy ma szanse zaprezentować swoje pomysły biznesowe na konferencji ABSL Summit. Tegoroczna edycja przyciągnęła młode talenty m.in z Finlandii i USA.
Automatyzacja procesów biznesowych, nowoczesne usługi i narzędzia finansowe, narzędzia ułatwiające zarządzanie zasobami ludzkimi oraz sprzedaż i marketing - to obszary, w których partnerzy konkursu wyłonią wyjątkowe rozwiązania spośród młodych firm, które zgłosiły się do tegorocznej edycji. Wybrane start-upy wezmą udział w sesjach mentoringowych i półfinałach. Następnie najlepsi z najlepszych zaprezentują się na konferencji ABSL Summit, której gościem specjalnym i głównym mówcą będzie Prezydent Bill Clinton.
- Tegoroczne wymagania merytoryczne i techniczne postawione przez Organizatorów i Partnerów były bardzo wysokie. Zdefiniowaliśmy wspólnie szczegółowe potrzeby. Zgłosiła się do nas mocna liczba 101 początkujących innowacyjnych firm, spełniających nasze kryteria, dla których możliwość zaprezentowania projektów przed możliwie najszerszym gremium potencjalnych partnerów biznesowych, klientów czy inwestorów, to duży krok. Na ten moment zakwalifikowaliśmy 33 start- upy. Tutaj widzimy realną szansę na współpracę w przyszłości - mówi Łukasz Czajkowski, Zarządzający Projektem z ramienia ABSL. W tej edycji bardzo budująca jest liczba zgłoszeń pochodzących z zagranicy. Mamy łącznie aż 18 zgłoszeń spoza Polski w tym 6 z Finlandii, 3 ze Stanów Zjednoczonych i 4 zgłoszenia z samego miasta Helsinki. Warto dodać, że jeszcze rok temu zgłosiło się do nas jedynie 5 takich start-upów. Warszawa nadal plasuje się na pierwszym miejscu wśród zgłoszeń per miasto. Kolejno gonią ją Poznań i Wrocław – dodaje.
Poławiacze pereł
Jednym ze sposobów na wprowadzenie nowych rozwiązań i technologii w dużych korporacjach jest m.in. współpraca ze start-upami. Na każdym etapie taka współpraca jest korzystna dla obu stron. Projekty, dzięki którym oferty biznesowe młodych firm trafią bezpośrednio do międzynarodowych gigantów zostaną przygotowane we współpracy z doświadczonymi ekspertami rynkowymi w zakresie budowy rozwiązań start-upowych w środowisku największych korporacji.
- Jesteśmy Partnerem ABSL Start-Up Challenge od początku, to już czwarta edycja, w której będziemy poszukiwać partnerów do wspólnej pracy nad innowacyjnymi rozwiązaniami, odpowiadającymi na stale pojawiające się potrzeby biznesowe. Bardzo wysoko oceniamy innowacyjny potencjał polskich start-upów, które charakteryzują się zarówno dużą wiedzą techniczną, jak i elastycznością. Współpraca z P&G daje start-upom możliwość wdrożenia wspólnie wypracowanych rozwiązań na światową skalę. Jest to jednocześnie okazja do rozwoju własnych umiejętności biznesowych - mówi Małgorzata Mejer, Manager ds. Komunikacji Korporacyjnej na Europę Centralną w P&G. W tym roku jesteśmy partnerem wiodącym wertykału Sales&Marketing Tech, to tam będziemy poszukiwać źródeł innowacji i wyławiać młode talenty – dodaje.
ABSL Start-Up Challenge stwarza także okazje do nawiązania kontaktów biznesowych, mogących zadecydować o przyszłym sukcesie autorów innowacyjnych rozwiązań. W tym roku Citi zostało Partnerem Wiodącym wertykału Fintech aktywnie wspierając start-upy i środowiska związane z innowacjami.
- Sposób korzystania z usług bankowych i model obsługi, jakiej klienci oczekują od dostawców, zmienił się diametralnie w ciągu ostatnich lat. To głównie za sprawą technologii, która stała się jednym z najważniejszych czynników zmian na rynku usług finansowych. Dostrzegamy te zjawiska i widzimy jak ważna jest współpraca wielkich korporacji z innowatorami rzucającymi wyzwanie tradycyjnym modelom biznesowym. Ta współpraca z branżą fintech i wspólnie wdrażane rozwiązania wykorzystujące najnowsze technologie to naturalna kolej rzeczy dla obydwu stron – mówi Michał Podgórski, Dyrektor Zarządzający Departamentu Usług Informacyjnych w Polsce z Citi.
Partnerem wiodącym programu jest także BNY Mellon Poland, globalny lider w dziedzinie zarządzania inwestycjami i usługami inwestycyjnymi.
- BNY Mellon szczyci się łączeniem innowacyjnych pomysłów i przełomowych rozwiązań technologicznych. Jako partner wiodący ABSL Start-Up Challenge uważamy, że te strategiczne relacje stanowią doskonałą okazję do wsparcia, a także nawiązania współpracy z lokalnymi firmami poprzez programy mentoringu, akceleracji czy inkubacji – mówi Heather Crowley-Kerr Dyrektor Zarządzający BNY Mellon Poland. Relacje między BNY Mellon i start-upami koncentrują się na poszukiwaniu rozwiązań technicznych które pomogą rozwiązać problemy z jakimi stykają się klienci i działy firmy umożliwiając udaną współpracę na skale nie tylko regionalną ale i globalną – dodaje.
O konkursie ABSL Start-Up Challenge
ABSL Start-Up Challenge to największy w Polsce konkurs w sektorze nowoczesnych usług biznesowych dla innowatorów i start-upów. Firmy reprezentujące tę branżę zatrudniają w Polsce ponad 300 tysięcy osób. Podczas trzech poprzednich edycji blisko 200 start-upów miało możliwość zaprezentowania swoich produktów i usług polskim i międzynarodowym korporacjom.
Organizatorem jest ABSL – Związek Liderów Sektora Usług Biznesowych, skupiający blisko 200 firm, w tym Accenture, Capgemini, Citi, DSV, Google, HP, IBM, J.P. Morgan, Infosys, Procter & Gamble, Shell, BNY Mellon, Randstad, Eagle Investment Systems i UBS.
Więcej informacji o konkursie https://startupchallenge.pl/