ZUS wydał na kampanie informacyjne w Telewizji Polskiej ponad 340 tys. zł

Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Zakład Ubezpieczeń Społecznych, fot. Shutterstock
ZUS - w odpowiedzi na interpelację posłanki Hanny Gil-Piątek - wskazał kwoty, jakie wydał na kampanie informacyjne w Telewizji Polskiej, Polskim Radiu i Polska Press. Informacji o wydatkach udzielił również KRUS.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Ponad. 340 tys. zł - tylke w ciągu dwóch lat wydał Zakład Ubezpieczeń Społecznych na kampanie informacyjne w Telewizji Polskiej. Największe kwoty wydano na produkcję i emisję programu "Składka, emerytura, przyszłość", emitowanego na antenie TVP3. 

ZUS zamawiał programy także u innych nadawców. W Polsat News (oraz serwisach internetowanych należących do Polsatu) emitowano program "Szczerze o pieniądzach", który w 2022 roku kosztował ponad 115 tys. zł.

W odpowiedzi na interpelację, ZUS podał również sumy, jakie wydał na kampanie informacyjne w prasie (choć bez wskazania konkretnych tytułów). W 2020 roku publikacje artykułów w prasie ogólnopolskiej kosztowały Zakład Ubezpieczeń Społecznych ponad 650 tys. zł, rok później było to ponad 700 tys. zł. W 2022 roku instytucja wydała na te aktywności aż milion zł.

KRUS - wydatki na kampanie informacyjne

W latach 2020-2021 KRUS wydał na kampanie w TVP ok. 100 tys. zł. Więcej funduszy pochłonęły aktywności na łamach dzienników należących do Polska Press - na sumę ponad 100 tys. zł złożył się m.in. wywiad z prezesem KRUS oraz współpraca przy organizacji gali "Giganci Polska Press".

ZOBACZ RÓWNIEŻ