ZERO kompromisów! NIKOTYNA NIE DLA nieletnich

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 10/2020 (61)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Kampania jest apelem do wszystkich przedsiębiorców oraz ich pracowników oferujących w sprzedaży wyroby nowatorskie i e-papierosy, by działali odpowiedzialne i nie sprzedawali osobom nieletnim e-papierosów, podgrzewaczy, płynów i wszelkich akcesoriów służących do wapowania. Kampania buduje też świadomość wśród tych osób, jak bardzo istotna jest świadoma odmowa dokonania transakcji z naruszeniem prawa. Misją organizatora kampanii jest wzmocnienie przekonania wśród sprzedawców sieci, że zarówno e-papierosy, jak i pozostałe wyroby o tzw. obniżonym ryzyku zawierające nikotynę, przeznaczone są wyłącznie dla dorosłych palaczy. Co ważne, handlowcy mieliby również nie sprzedawać wyrobów nikotynowych dorosłym, jeżeli zachodzi jakiekolwiek podejrzenie, że za ich pośrednictwem skorzystałyby z nich dzieci. Zaplanowanie początku kampanii na pierwsze dni września, miesiąca, który kojarzy się z troską o dobre, bezpieczne rozpoczęcie roku szkolnego, dodatkowo zwraca uwagę na konieczność chronienia młodzieży przed dostępem do nikotyny.
– Nasze produkty dostępne są w ok. 600 punktach sprzedaży oraz 8 tys. sklepów i stacji benzynowych. Postanowiliśmy rozpocząć kampanię, która wzmocni odpowiedzialne zachowania wszystkich tych, którzy zajmują się sprzedażą wyrobów nikotynowych. W DNA naszej firmy wpisana jest odpowiedzialność i przestrzeganie obowiązującego prawa – mówi Steven Harvie, General Manager British American Tobacco na Polskę i kraje bałtyckie. – Chcemy, by nasi pracownicy, ale również partnerzy biznesowi podzielali te wartości. Wiemy, jak istotne dla naszej branży jest zdecydowane odcięcie się od zjawisk niepożądanych, a takim jest w pierwszej kolejności jakikolwiek dostęp osób nieletnich do nikotyny.
W ramach pierwszego etapu kampanii eSmoking World przeprowadzi cykl szkoleń dla doradców klienta i rozpowszechni materiały edukacyjne dla dorosłych konsumentów dotyczące odpowiedzialnego korzystania z produktów nikotynowych o potencjalnie obniżonym ryzyku. We wszystkich miejscach, gdzie oferowane są produkty eSmoking World, pojawią się plakaty z informacją o kampanii. Zostanie ona wsparta szeroką komunikacją w mediach ogólnopolskich i social mediach.
– Jesteśmy otwarci na dialog ze wszystkimi podmiotami, które wraz z nami zechcą działać na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa na rynku i przeciwdziałania zjawisku użytkowania e-papierosów przez nieletnich – informuje Piotr Zieliński, prezes Vaping Association Polska.

Więcej możesz przeczytać w 10/2020 (61) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.