Zdrowie to efektywność
Twórczynie Sophia Health, czyli Kasia Wierzbowska i dr Monika Łukasiewicz / fot. mat. pras.Kasia Wierzbowska, CEO i współzałożycielka Sophia Health, sama o sobie mówi, że jest „seryjną przedsiębiorczynią”. Od lat z pasją angażuje się w inicjatywy wspierające rozwój kobiet i równość płci w biznesie. Założycielka Sieci Przedsiębiorczych Kobiet, funduszu venture capital Black Swan oraz Sieci Anielic Biznesu przez lata budowała przestrzeń dla przedsiębiorczyń. Jednak ostatnio skupia się na czymś, co dotyczy każdego z nas: na zdrowiu.
– Żyjemy w czasach, w których zdrowie jest jednym z najważniejszych elementów życia, ale niewielu z nas traktuje je priorytetowo – mówi Kasia. Jak zauważa, medycyna reaktywna dominuje w systemach ochrony zdrowia. Wciąż brakuje nam systemowego podejścia do profilaktyki – podejścia, które nie tylko reaguje na choroby, ale zapobiega im na wczesnym etapie, zanim staną się problemem.
Sophia Health ma na celu zrewolucjonizowanie tej sytuacji. Dzięki stworzonej przez Kasię Wierzbowską platformie zajmującej się profilaktyką zdrowotną startup stawia na edukację i świadomość w zakresie zdrowych nawyków. – Chcemy zmienić sposób myślenia o zdrowiu. Nadszedł czas, by skupić się na profilaktyce, a nie czekać na chorobę
– wyjaśnia Wierzbowska.
Dr Monika Łukasiewicz, współzałożycielka Sophia Health, wnosi do firmy cenne doświadczenie kliniczne oraz szeroką wiedzę medyczną. Jako doświadczona lekarka propaguje podejście do zdrowia, które wykracza poza tradycyjne, reaktywne leczenie. Jest ginekolożką, endokrynolożką, specjalistką leczenia niepłodności oraz seksuolożką i androlożką. Regularnie popularyzuje swoją wiedzę na konferencjach, w publikacjach, książkach i w autorskim podcaście.
Dr Łukasiewicz podkreśla znaczenie holistycznego podejścia do zdrowia w miejscu pracy, które uwzględnia nie tylko fizyczny, ale także psychiczny i emocjonalny dobrostan pracowników. – Pracownicy, którzy czują się dobrze, zarówno fizycznie, jak i psychicznie, są bardziej zaangażowani i wydajni. Dlatego tak ważne jest, aby firma miała strategię, która obejmuje kompleksową opiekę zdrowotną, a nie tylko reakcję na chorobę – zauważa.
Sophia Health rozwija współpracę z firmami, które dostrzegają w prozdrowotnych inicjatywach nie tylko korzyści dla pracowników, ale także dla organizacji, czyli lepsze wyniki, wyższa efektywność i lojalność pracowników. I przy okazji zmienia zasady gry w korporacyjnym świecie.
Samochód przed zdrowiem
Sophia Health proponuje rozwiązanie z obszaru B2B, skierowane do firm, które chcą pomóc swoim pracownikom w zakresie edukacji zdrowotnej i profilaktyki. – Mamy poważny problem z profilaktyką zdrowotną. Zaledwie 47 proc. Polaków wykonuje coroczną morfologię, co oznacza, że większość z nas zaniedbuje regularne badania – zauważa Wierzbowska. I dodaje, że zbyt rzadkie wykonywanie badań sprawia, że choroby wykrywane są zbyt późno, kiedy nie zawsze są już uleczalne. Z tego powodu konieczne jest podejście bardziej proaktywne,...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 2/2025 (113) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.