Żabka przejmuje polski startup z branży e-commerce

Żabka przejmuje polski startup z branży e-commerce
Żabka Polska podpisała umowę przejęcia większości udziałów marki Dietly.pl, operatora e-commerce zajmującego się cateringiem dietetycznym. Twórca firmy są: Przemysław Skokowski i Waldemar Pieniak.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Dietly.pl to największa i najszybciej rozwijająca się platforma e-commerce działająca w formule „marketplace” w obszarze rozwiązań dietetycznych. Oferta platformy obejmuje ponad 400 marek działających na polskim rynku cateringu dietetycznego.

Wraz z zawarciem umowy Żabka stała się większościowym udziałowcem właściciela Dietly. Twórcy platformy, Przemysław Skokowski i Waldemar Pieniak, pozostaną w rolach osób zarządzających i udziałowców, co zapewni kontynuację realizacji dotychczasowej wizji rozwoju platformy. 

Dietly. Kolejne przejęcie Żabki

Włączenie Dietly do Grupy Żabka to kolejny krok, po wcześniejszym przejęciu firmy Maczfit, w realizacji strategii rozwoju Grupy Żabka.

Jak tłumaczą jej przedstawiciele, strategia oznacza to poszerzanie oferty produktów i usług, które mają ułatwiać życie klientom, zwłaszcza poprzez realizację potrzeb związanych z oszczędnością czasu i dbaniem o zdrowie. Drugim filarem strategii jest rozwój i integracja narzędzi w obszarze e-commerce. Dietly stanowi  rozwiązanie ułatwiające klientom korzystanie z szerokiej oferty cateringu dietetycznego. 

- Catering dietetyczny to jeden z najszybciej rosnących segmentów rynku detalicznego w Polsce. Dzięki partnerstwu z Dietly.pl zyskujemy kolejny ważny element w ofercie wygodnych rozwiązań dla klientów w obszarze e-commerce. Struktura Grupy gwarantuje niezależny  rozwój podmiotów w naszym portfolio. Dzięki temu, działając w podobnym segmencie, stają się wobec siebie komplementarne, jednocześnie zyskując potencjał Żabki jako wsparcie ich rozwoju – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu, CEO Grupy Żabka.

- Żabka już od kilku lat rozwija cyfrowe narzędzia ułatwiające życie konsumentom. Innowacyjność i unikalność platformy Dietly.pl uzupełniają nasze portfolio rozwiązań w tym obszarze. Codziennie docieramy różnymi kanałami do kilku milionów klientów. Chcemy, aby marki wchodzące w skład Grupy Żabka były liderami convenience, dzięki jakości i dzięki nowoczesnym rozwiązaniom dla klientów – komentuje Tomasz Blicharski, wiceprezes zarządu, dyrektor zarządzający Żabka Future.

Dietly to działająca od 2019 roku platforma e-commerce integrująca ponad 400 dostawców cateringu dietetycznego z całej Polski. W ramach ekosystemu platformy dostawcy rozwiązań dietetycznych mają do dyspozycji rozbudowany system CRM do zarządzania ofertą, pozwalający monitorować sprzedaż, tworzyć jadłospisy czy kontrolować procesy zarządzania produkcją.

Dietly dziś to już 330 tysięcy unikalnych użytkowników miesięcznie, 150 tysięcy opinii na platformie oraz ponad 210 tysięcy zarejestrowanych stałych użytkowników. 

- Cieszę się, że sukces rynkowy Dietly.pl został dostrzeżony przez Żabkę, która jest niekwestionowanym liderem w dostarczaniu rozwiązań convenience. Jestem przekonany, że nasze partnerstwo z Żabką pozwoli zarówno nam, jak i naszym partnerom biznesowym, wejść na zupełnie nowy poziom rozwoju. Wierzę, że rozwój naszej platformy, wsparty potencjałem Żabki, docenią kolejni spośród najbardziej wymagających i zabieganych konsumentów – powiedział Przemysław Skokowski, CEO i współzałożyciel Dietly.

- Dietly to przede wszystkim wygoda, dostępność i różnorodność, a także ekspercka wiedza, którą posiada nasz zespół. Współpracę w ramach Grupy Żabka postrzegamy jako szansę na wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań oraz funkcjonalności, które pozytywnie wpłyną na doświadczenia naszych klientów. Szczególnie cenna jest deklaracja Żabki dotycząca wspierania naszej koncepcji na dalszy rozwój platformy – dodaje Waldemar Pieniak, współzałożyciel i CPO Dietly.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ