Wielka akwizycja na polskim rynku. CallPage przejmuje konkurenta

Zespół Callpage
Zespół Callpage
CallPage - startup, który stworzył narzędzie do łączenia klientów z firmami za pomocą widżetów na stronie poinformował o przejęciu największego konkurenta w Polsce - firmę LiveCall

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W wyniku akwizycji, w Polsce powstaje globalny lider w segmencie narzędzi do automatycznego oddzwaniania. Już teraz z rozwiązań dostarczanych przez CallPage korzysta 1500 dużych i średnich firm z różnych branż w ponad 50 krajach. Firma współpracuje z InPost, Docplanner, OLX, Rankomat, Medicover, UPC (obecnie Play), Vectra i innymi markami na świecie, ułatwiając kontakt telefoniczny z klientem oraz zwiększając sprzedaż ze stron internetowych i kampanii reklamowych. Firma zapowiada kolejne akwizycje.

Co dalej z LiveCall

Transakcja przejęcia LiveCall została sfinansowana ze środków własnych CallPage. W wyniku przejęcia spółka nabyła prawa do marki i domeny LiveCall, a także bazę kilkuset klientów. Tym samym portfolio CallPage poszerzy się o marki takie jak Booksy, Seat, Itaka, Tui Poland. Po fuzji marka LiveCall, zgodnie z podpisaną umową partnerską, zniknie z rynku.

- Akwizycja firmy LiveCall stanowi kolejny, znaczący krok w naszym dążeniu do dominacji na światowym rynku widgetów kontaktowych. CallPage coraz szybciej zwiększa swój udział między innymi na rynku amerykańskim, a narzędzia do szybkiego kontaktu doskonale odnajdują się w obecnej sytuacji rynkowej - w której wbrew oczekiwaniom możliwość szybkiego kontaktu z realnym człowiekiem jest wciąż ogromna - podkreśla Ross Knap, współzałożyciel CallPage.

Co planuje CallPage

Przejęcie znaczącego polskiego gracza to element umacniania pozycji firmy w Polsce i kolejny krok w rozwoju, po dołączeniu CallPage do międzynarodowej grupy SaaS Labs, finansowanej przez światowe fundusze - Sequoia, Base10 i Eight Roads Ventures w 2022 r. Obecnie firma skupia się na ekspansji zagranicznej, w szczególności na rynek amerykański. CallPage nie wyklucza kolejnych akwizycji, również poza Polską.

CallPage nie zwalnia tempa mimo rozwoju botów i narzędzi AI. Tylko w ostatnim roku spółka wygenerowała 10-procentowy wzrost przychodów. Obecnie z CallPage aktywnie korzysta ponad 1500 klientów, którzy realizują miesięcznie blisko 300 tys. połączeń w odpowiedzi na zapytania ze stron internetowych. W kwietniu 2023 r. firma zadebiutowała z nowym produktem - CallPage Meetings, do szybkiego umawiania spotkań pomiędzy klientem, a firmą. Poza Polską, gdzie CallPage jest niekwestionowanym liderem, firma obecna jest na 50 rynkach, m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Brazylii i we Włoszech. Łącznie generują one ponad 35% przychodów.

W spółce działa kilkudziesięcioosobowy zespół zarządzany przez Rossa Knap, Bogdana Tyskyy oraz Aleksandra Gorczycę. Dotąd firma pozyskała blisko 20 mln złotych od inwestorów, m.in. funduszu TDJ Pitango Ventures, Innovation Nest, Market One Capital oraz AIP Seed (exti z 22-krotnym zwrotem z inwestycji w 2019 r.).

ZOBACZ RÓWNIEŻ