Squid Game hitem Netfliksa, ale inwestorzy zaniepokojeni

Squid Game hitem Netfliksa / Fot. Materiały prasow
Squid Game hitem Netfliksa / Fot. Materiały prasowe, Netflix
Popularność serialu Squid Game wzmocniła pozycję Netfliksa. Ale inwestorom trudno zaimponować.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Netflix ogłosił, że w ostatnim kwartale dodał do bazy 4,4 mln nowych subskrybentów, przekraczając oczekiwania rynkowe. Firma zarobiła również 1,4 miliarda dolarów, co oznacza duży wzrost z 790 mln dol. w tym samym okresie w 2020 r. 

Zobacz: Pomysł na biznes

Głównym czynnikiem był serial Squid Game, w którym zawodnicy desperacko potrzebujący pieniędzy grają w śmiercionośne gry dla dzieci, aby wygrać nagrody pieniężne. Netflix poinformował, że już 142 mln abonentów gospodarstw domowych obejrzało serial w ciągu pierwszych czterech tygodni od jego premiery. To uczyniło Squid Game największym serialem w historii Netfliksa.

Squid Game zapewnił nowych subskrybentów

Netflix nadal planuje zarabiać na nowym serialu - nie tylko zachęca do zakupu abonamentu, ale też wprowadza odwież i zabawki powiązane z serialem. 

W liście do akcjonariuszy firma napisała, że popyt na produkty konsumenckie z tematyki serialu jest wysoki, a produkty są już w drodze do sprzedaży detalicznej. 

Sprawdź: Najdroższa kawa świata

Ale inne informacje w raporcie zysków zmuszają inwestorów do zachowania sceptycyzmu. Akcje, które na początku tego miesiąca osiągnęły najwyższy poziom w historii, spadły o 1,9%. Netflix jest obecnie w środku burzy medialnej, ponieważ broni programu komediowego "The Closer" Dave'a Chappelle. Ten został skrytykowany jako "transfobiczny" przez niektórych zwolenników LGBTQ+, artystów, a także pracowników platformy.

Warto odnotować, że Netflix zwolnił też pracownika za dzielenie się wrażliwymi, poufnymi informacjami handlowymi na temat wspomnianego programu. 

Ponadto sam rynek streamingowy jest bardzo nasycony i jeśli firma chce nadal rosnąć, musi zacząć się dywersyfikować.

Netflix poinformował, że dodał około 70 000 subskrybentów w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. To poprawa w stosunku do straty z drugiego kwartału, ale sygnalizuje, że rynek jest bardzo nasycony. Wiemy już, że firma będzie skupiać się na sektorze gamingowym. Na razie jednak nie ma na tym polu większych sukcesów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ