Rivian zbudował pierwszy elektryczny pickup przed Teslą, GM i Fordem
Rivian ma już gotowego e-pickupa / Fot. RivianPierwszy pickup Riviana, R1T, zszedł z linii produkcyjnej w dawnej fabryce Mitsubishi w Normal, w stanie Illinois. RJ Scaringe, dyrektor generalny Rivian, poinformował o tym na Twitterze: "Po miesiącach budowania pojazdów przedprodukcyjnych, nasz pierwszy samochód przeznaczony dla klienta zszedł już z linii produkcyjnej. Nie mogę się doczekać, aż trafi on w ręce naszych klientów".
Sprawdź: Najlepiej płatne zawody
Rivian otrzymał również niezbędne zezwolenia od National Highway Traffic Safety Administration, Environmental Protection Agency oraz California Air Resources Board. Wszystkie te zezwolenia są niezbędne, aby samochód mógł zostać przeznaczony do ruchu ulicznego we wszystkich 50 stanach.
Klienci mogą zamawiać już pickupy przez internet, ponieważ Rivian nie ma salonów, w których można zobaczyć i przetestować pojazd. Startup zamierza jednak zorganizować wiele eventów i pokazdów na terenie Stanów Zjednoczonych, aby klienci mogli zobaczyć pojazdy, a także przeprowadzić testy. Warto dodać, że po zakupie klient otrzymuje 7 dni lub 1600 przejechanych kilometrów na zwrot pojazdu.
Choć samochody elektryczne i SUV-y zyskują na popularności, elektryczne pickupy były jak dotąd jedynie "w planach" firm motoryzacyjnych. Ford, który wraz z Amazonem zainwestowały w Rivian, ma plany na własnego pickupa F-150 Lightning, który trafi do sprzedaży w 2022 r.
Sprawdź: ROI
Cybertruck Tesli powinien pojawić się na rynku do końca br., natomiast elektryczny Hummer (GM) prawdopodobnie zostanie wprowadzony do sprzedaży w drugiej połowie 2022 r.
Rivian R1T za 280 tys. złotych
Rivian wycenił R1T na 73 tys. dol. (ok. 280 tys. zł) i poinformował, że pierwsza partia samochodów została już wyprzedana w dniu premiery. Firma nie podała jednak, ile konketnie samochodów było w tej partii. Teraz z kolei przyjmuje zamówienia na kolejne egzemplarze, które trafią do klientów w styczniu 2022 r.
Rivian to ciągle startup, z główną siedzibą w USA. Firma wyceniana jest na 27,6 mld dolarów, więc jest już jednorożcem. Obecnie musi jednak rywalizować z silnymi graczami, a utrudnia jej to fakt, że Tesla, GM czy Ford mają swoje salony, gdzie klienci mogą dowolnie oglądać dostępne pojazdy.
Rivian jest firmą prywatną, ale zamierza wejść na giełdę. Prawdopodobnie już w listopadzie br.