Prywatność w sieci kluczowa dla 93% firm
Prywatność w sieci coraz ważniejsza dla firm / Fot. Unsplash.comBadanie zostało przeprowadzone przez firmę Cisco, która oferuje m.in. sprzęt sieciowy i zabezpieczający. Wnioski? Na całym świecie użytkownicy i firmy spędzają coraz większą ilość czasu w internecie. To z kolei rodzi obawy wśród firm i specjalistów ds. bezpieczeństwa - wiele osób w niewystarczający sposób zabezpiecza swoje dane i nie chroni swojej prywatności w sieci.
Inspiracje: Kylie Jenner
W raporcie "2021 Data Privacy Benchmark" czytamy, że 93% organizacji zwiększyło wydatki na ochronę prywatności, co doprowadziło do podwojenia budżetów na prywatność w 2020 r. do średnio 2,4 mln dol. Firmy nadały także priorytet prywatności przy wyborze samych produktów i usług technologicznych podczas pandemii. Dodatkowo również 93% wprowadziło system ocen i wskaźników prywatności, prowadząc odpowiedni monitoring i pilnując, czy personel rzeczywiście przestrzega odpowiednich praktyk, by chronić swoje dane i tożsamość.
Obecnie coraz więcej osób pracuje zdalnie, co oznacza, że mnóstwo danych znajduje się poza biurami i głównymi siedzibami firm. To sprawiło, że administratorzy ds. bezpieczeństwa musieli stworzyć nowe, odświeżone polityki i procedury operacyjne związane z przetwarzaniem i ochroną danych w modelu pracy zdalnej.
Prywatność w sieci ważna nie tylko dla firm
Co więcej, 90% organizacji zdeklarowało w badaniu, że ich klienci nie kupią od nich produktu lub usługi, jeśli nie mają jasnych informacji o tym, w jaki sposób dana firma czy dostawca dba o prywatność i bezpieczeństwo danych. W ostatnich miesiącach było tak dużo ataków i naruszeń danych, że wszyscy zyskaliśmy w tym zakresie większą świadomość - zarówno klienci, jak i przedsiębiorcy.
Zobacz: CD Projekt akcje
Firma Cisco, która przeprowadziła wspomniane badanie wśród 4400 specjalistów ds. bezpieczeństwa, pracujących w różnych firmach na świecie, podkreśla, że ochrona prywatności stała się obecnie o wiele ważniejsza niż przed pandemią. "Organizacje, które zadbają o prywatność, zwiększą zaufanie klientów, wydajność operacyjną oraz wyniki końcowe w postaci przychodów" - czytamy w raporcie.