Prywatność w sieci kluczowa dla 93% firm

Prywatność w sieci coraz ważniejsza dla firm / Fot
Prywatność w sieci coraz ważniejsza dla firm / Fot. Unsplash.com
Jak wynika z nowego raportu, firmy na całym świecie podwoiły swoje wydatki na ochronę prywatności w sieci. Wynika to głównie z tego, że coraz więcej osób pracuje na home office ze względu na pandemię Covid-19.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Cisco, która oferuje m.in. sprzęt sieciowy i zabezpieczający. Wnioski? Na całym świecie użytkownicy i firmy spędzają coraz większą ilość czasu w internecie. To z kolei rodzi obawy wśród firm i specjalistów ds. bezpieczeństwa - wiele osób w niewystarczający sposób zabezpiecza swoje dane i nie chroni swojej prywatności w sieci.

Inspiracje: Kylie Jenner

W raporcie "2021 Data Privacy Benchmark" czytamy, że 93% organizacji zwiększyło wydatki na ochronę prywatności, co doprowadziło do podwojenia budżetów na prywatność w 2020 r. do średnio 2,4 mln dol. Firmy nadały także priorytet prywatności przy wyborze samych produktów i usług technologicznych podczas pandemii. Dodatkowo również 93% wprowadziło system ocen i wskaźników prywatności, prowadząc odpowiedni monitoring i pilnując, czy personel rzeczywiście przestrzega odpowiednich praktyk, by chronić swoje dane i tożsamość. 

Obecnie coraz więcej osób pracuje zdalnie, co oznacza, że mnóstwo danych znajduje się poza biurami i głównymi siedzibami firm. To sprawiło, że administratorzy ds. bezpieczeństwa musieli stworzyć nowe, odświeżone polityki i procedury operacyjne związane z przetwarzaniem i ochroną danych w modelu pracy zdalnej. 

Prywatność w sieci ważna nie tylko dla firm

Co więcej, 90% organizacji zdeklarowało w badaniu, że ich klienci nie kupią od nich produktu lub usługi, jeśli nie mają jasnych informacji o tym, w jaki sposób dana firma czy dostawca dba o prywatność i bezpieczeństwo danych. W ostatnich miesiącach było tak dużo ataków i naruszeń danych, że wszyscy zyskaliśmy w tym zakresie większą świadomość - zarówno klienci, jak i przedsiębiorcy. 

Zobacz: CD Projekt akcje

Firma Cisco, która przeprowadziła wspomniane badanie wśród 4400 specjalistów ds. bezpieczeństwa, pracujących w różnych firmach na świecie, podkreśla, że ochrona prywatności stała się obecnie o wiele ważniejsza niż przed pandemią. "Organizacje, które zadbają o prywatność, zwiększą zaufanie klientów, wydajność operacyjną oraz wyniki końcowe w postaci przychodów" - czytamy w raporcie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ