Produkty dla zwierząt testujemy na sobie

Twóczynie Totobi
Twóczynie Totobi
Szampon dla Pimpusia, mgiełka dla Lejdusi. Ewa Juszczak i Wanda Żulik postawiły na naturalne i wegańskie kosmetyki dla zwierząt. O sobie mówią, że są jak Serce i Rozum, a czasem wręcz jak małżeństwo oparte na przeciwieństwach. Ten model biznesowo się im sprawdza.

Z tekstu dowiesz się: 

  • Z czego robi się bezpieczne kosmetyki dla psów
  • Jak duża jest w Polsce branża produktów do pielęgnacji zwierząt

Cały artykuł znajdziesz w miesięczniku My Company Polska lub po zalogowaniu z aktywnym dostępem do wszystkich treści na portalu mycompanypolska.pl

 

Paczka, która trafia do klienta, powinna być jak pudełeczko czekoladek, które otwiera się z przyjemnością i zaciekawieniem – mówią zgodnie właścicielki Totobi, marki i sklepu internetowego, polskie pionierki produkcji naturalnych i personalizowanych kosmetyków dla psów i kotów. Pakują je więc starannie w kolorowe bibułki – różowe dla suczki, turkusowe dla pieska, dołączają liściki z imieniem zwierzaka i przemyślane prezenciki, dekorują kokardkami i dopiero wtedy wysyłają do klientów. – To są detale, ale sprawiają ludziom dużo radości. Widzimy to na targach, podczas spotkań face to face z właścicielami czworonogów –  ujawnia Wanda.

Cały czas myślą, jak uatrakcyjnić sprzedaż. Zamiast standardowych karteczek z „Dziękujemy za zakupy w naszym sklepie”, jakie większość sprzedawców internetowych dołącza do paczek, one starają się wymyślić oryginalną formę podziękowań. W 2021 r. w przesyłkach umieszczały karteczki z nasionami kwiatów i ziół wtopionymi w czerpany papier,  herbatki w fiolkach, na Boże Narodzenie – świece zapachowe z olejkami eterycznymi bezpiecznymi dla zwierząt, a na Wielkanoc – osobiście kleiły kolorowe króliczki towarzyszące świątecznej promocji. W konkurencji opakowań uważają się za pionierki. – W kategorii produktów dla zwierząt nikt do tej pory w Polsce nie przykładał takiej wagi do prezentacji produktów i konfekcjonowania zamówień. Bardzo dużo szukamy, obserwujemy, inspirujemy się światem. Gdy jakiś pomysł wpadnie nam do głowy, zapisujemy na karteczce i czekamy na odpowiedni moment, by go wykorzystać. Kiedy coś się nam bardzo spodoba, podchwytujemy, ale zawsze staramy się to zrobić inaczej – podkreśla Wanda. 

Czworonogi jak ludzie

Ostatnim owocem takich inspiracji są hasła, które dołączają do zamówień: „Matka, ty nic nie wiesz”, „Kochać najprościej”, „Przytul mnie mocno” albo „Cała paczka jest specjalnie dla ciebie, szybko otwieraj”. Niewiele kosztują, a wywołują uśmiech lub rozczulają. I o to chodzi. Klient zapamięta i wróci. 

Inwestują tylko swoje oszczędności. Starannie więc oglądają każdą złotówkę i zanim cokolwiek postanowią, dokładnie przygotowują strategię. Nad konceptem Totobi pracowały cały rok. Układały sobie w głowach po kolei, jak będą budować markę, jakie produkty wytwarzać, jak je pozycjonować, do jakich klientów kierować itp. – Wybrałyśmy inną drogę niż obecnie większość młodych – nie spieszyłyśmy się i nie szukałyśmy zewnętrznego finansowania. Najpierw zdobywałyśmy doświadczenie, pracując na różnych stanowiskach i przez kilkanaście lat gromadziłyśmy środki, żeby zainwestować w coś własnego – przyznają zgodnie. 

Od dawna wiedziały, że w końcu założą własną firmę, ale – choć obie miały psy – nie podejrzewały, że będzie to zwierzęcy biznes. Gdy poznały się w pracy i zdecydowały, że odejdą i zawiążą własną spółkę, szukały po prostu atrakcyjnej i rozwojowej niszy. Po analizie rynku doszły do wniosku, że może to być sektor pielęgnacyjny dla zwierzaków. Zauważyły, że stanowi on zaledwie 2 proc. całego rynku zwierzęcego szacowanego w naszym kraju na 4–5 mld zł. To tylko ok. 100 mln zł, ale za to dynamicznie rośnie. Ponad 40  proc. polskich rodzin ma już...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 6/2022 (81)

Więcej możesz przeczytać w 6/2022 (81) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY