Polska spółka IT zainwestuje w narzędzia dla niepełnosprawnych internautów. To szansa także dla firm

internet
Fot. Pixabay.com
Do 11 maja 2021 roku inwestorzy mogą nabyć akcje kieleckiej firmy Wirtuale.pl S.A. Pozyskane środki zostaną przeznaczone na rozwój i wdrożenie innowacyjnych narzędzi dla przedsiębiorców, a jedno z nich ułatwi osobom niepełnosprawnym korzystanie z platform internetowych.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Spółka dla swojej marki UTI.PL planuje inwestycje o wartości 7 mln złotych, w tym 4,4 mln z publicznej sprzedaży akcji. Pozostała część kwoty zostanie pozyskana z programów unijnych i finansowania dłużnego.

Pozyskanie kapitału poprzez emisję akcji pomoże spółce wdrożyć innowacyjne rozwiązania e-commerce dla małych i średnich firm w Polsce, a w przyszłości także na rynku międzynarodowym. Rozszerzeniem dotychczasowej oferty będzie m.in. autorska platforma B2B dla przedsiębiorców oraz system zarządzania oparty na sztucznej inteligencji.

UTI.PL planuje też wdrożenie rozwiązań wspierających w codziennym funkcjonowaniu osoby niepełnosprawne. Marka jako pierwsza na rynku, w ramach pakietów Multi Cloud, zaoferuje swoim klientom możliwość sprzedaży ich produktów i usług także dla prawie 5 mln osób niepełnosprawnych w Polsce z dysfunkcjami wzroku, słuchu i ruchu (dane GUS). Innowacyjne i prospołeczne rozwiązania UTI.PL dadzą szansę osobom z dysfunkcjami na korzystanie z internetu bez barier, a firmom na dotarcie do odbiorców, którzy do tej pory nie mogli swobodnie używać platform e-commerce. Na narzędzie ma składać się szereg wtyczek i rozszerzeń, które pozwolą na łatwe dostosowanie witryn do potrzeb osób niepełnosprawnych: specjalnie opracowane formularze zamówień i moduły płatności czy dodatkowe udogodnienia związane z odczytywaniem treści na stronie.

Inwestorzy prywatni i instytucjonalni mogą nabyć łącznie 244 800 akcji, każda o wartości 18 PLN. Pakiety zaczynają się od 180 akcji za kwotę 3240 złotych. Najdroższy pakiet to 5760 akcji za nieco ponad 103 tysiące złotych. Dodatkowo na inwestorów czekają vouchery na usługi UTI.PL dodawane do każdego pakietu emisyjnego.

- UTI.PL rozwija się z roku na rok, codziennie pozyskując kilkunastu nowych klientów. W 2019 roku firma uzyskała 13 mln zł. przychodu mając dużo większe plany na rozwój w latach 2021-2025. Nasza publiczna emisja akcji skierowana jest szczególnie do tych inwestorów, którzy w dynamicznie rozwijającym się rynku internetowym widzą szansę na bezpieczne i efektywne pomnażanie swojego kapitału poprzez innowacyjne projekty e-commerce - wskazuje prezes spółki, Wojciech Korona.

Plany spółki zakładają utrzymywanie pozytywnego kierunku rozwoju, który UTI.PL obserwuje w ostatnich latach. Założenia obejmują między innymi stały wzrost liczby klientów abonamentowych, docelowo do 68 tys. w 2026 roku przy jednoczesnym zwiększeniu rocznego zysku średniego z jednego klienta do 660 zł. W oparciu o te plany Spółka prognozuje 11-krotny wzrost inwestycji w ciągu najbliższych 5 lat oraz zwiększenie kapitalizacji spółki do 1 mln złotych i wejście na giełdę w za trzy lata.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ