Polestar wprowadzi samochód elektryczny i smartfona. Rywal Tesli zaskoczy

Polestar stawia na technologie / Fot. Polestar Aut
Polestar stawia na technologie / Fot. Polestar Automotive
Szwedzki producent pojazdów elektrycznych, Polestar, planuje wprowadzić smartfona w grudniu br.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Polestar stawia na nowe technologie, a przy tym zdaje sobie sprawę, że tego rodzaju działania są oczekiwane przez konsumentów na rynku chińskim, gdzie firma adresuje swoje samochody elektryczne. 

Polestar 4 będzie sportowym pojazdem typu SUV. Będzie to zarazem pierwszy samochód firmy dostarczony na rynek chiński.

Thomas Ingenlath, CEO Polestaru, powiedział CNBC, że firma planuje rozpocząć produkcję Polestar 4 w tym roku i wprowadzić model na rynek chiński, z dostawami planowanymi na koniec 2023. Wraz z tym Polestar zdecyduje się na nietypowy ruch, wprowadzając na rynek smartfona pod nazwą marki.

Sprawdź: Ankiety online

Wynika to ze współpracy joint venture utworzonej w czerwcu między Polestar a Xingji Meizu, chińskim producentem smartfonów należącym do giganta motoryzacyjnego Geely.

Niecodzienny krok producenta EV polegający na wprowadzeniu smartfona wynika z pragnienia producenta samochodów, by... pojazd przypominał telefon komórkowy na kołach.

- Kiedy masz możliwość połączenia tych dwóch światów, bez żadnych granic... możesz naprawdę mieć płynne przejście - powiedział Ingenlath. - Możesz sobie wyobrazić świat, w którym używasz aplikacji na telefonie, wchodzisz do samochodu, a ta sama aplikacja jest wyświetlana na ekranie deski rozdzielczej - dodaje.

Ingenlath dodał, że telefon będzie urządzeniem "premium" i będzie doskonałym uzupełnieniem dla pojazdu. 

To niecodzienne, by firmy samochodowe wprowadzały telefony, ale pomysł ten powoli zyskuje na popularności. Chiński startup EV, Nio, planuje wprowadzić swój pierwszy telefon we wrześniu.

Zobacz: Rozdzielność majątkowa po ślubie

Istnieje wiele powodów, dla których może to mieć sens, zwłaszcza na drugiej co do wielkości gospodarce świata.

Aby odnieść sukces, nie wystarczy wprowadzić świetny europejski design do Chin. Trzeba być naprawdę wyjątkowym w tym, co oferujemy rynkowi również pod względem oprogramowania.

Polestar 4 za ok. 50 tys. dolarów

Polestar 4 będzie oferowany w Chinach za 349 800 juanów chińskich (ok. 47 890 dolarów). Jest droższy niż Tesla Model Y, która zaczyna się od 263 900 juanów.

Jednocześnie Polestar 4 jest pozycjonowany jako "bardziej premium, bardziej luksusowy" niż Model Y.

CEO firmy powiedział, że klienci Polestar pozycjonowany bardziej jako konkurent dla samochodów takich jak Porsche Macan.

ZOBACZ RÓWNIEŻ