Kubota do kupienia nie tylko w sklepach. Znana marka wchodzi na giełdę

Klapki Kubota
Klapki Kubota, fot. materiały prasowe
Spółka Kubota oficjalnie rozpoczęła proces wejścia na warszawską Giełdę Papierów Wartościowych. Firma chce pojawić się na rynku NewConnect jeszcze w tym roku.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Oferta publiczna spółki rozpoczyna się dziś, 10 sierpnia. Firma chce pozyskać z emisji akcji łącznie 2,5 mln złotych. Ewentualny sukces emisji oznaczałby, że łączna wartość firmy wynosi 17 mln złotych.

Kubota. Jak kupić akcje?

Firmą inwestycyjną oferującą akcje, jest Dom Maklerski INC z siedzibą w Poznaniu – zapisy na akcje przyjmuje bezpośrednio spółka. Emisja została podzielona na dwie transze. Pierwsza transza oferty rusza 10 sierpnia 2021 r., a druga 17 sierpnia 2021 r.: zapisy na akcje w ramach pierwszej transzy będą przyjmowane w dniach od 10 do 16 sierpnia 2021 r.  – transza ta jest skierowana do większych inwestorów, którzy mogą składać zapisy o jednorazowej wartości 25-250 tys. zł. zapisy na akcje w ramach drugiej transzy będą przyjmowane w dniach od 17 do 24 sierpnia 2021 r. – transza będzie miała charakter otwarty, a wartość pojedynczego zapisu to 5-25 tys. zł. 

- Pieniądze z emisji pozwolą na pokonywanie kolejnych barier i jeszcze prężniejszy rozwój. Chcemy je przeznaczyć m.in. na zatrudnienie kolejnych pracowników, rozwój funkcjonalności naszego sklepu www.kubotastore.pl, oraz zwiększenie stanów magazynowych. W zeszłym roku nie byliśmy w stanie zaspokoić popytu. W tym roku wyciągnęliśmy wnioski i ze stabilnym finansowaniem zamierzamy mocno przeć do przodu – wyjaśnia Piotr Kwiatkowski, prezes zarządu. 

Emitent oferuje od 96 154 do 192 307 akcji zwykłych na okaziciela serii D o wartości nominalnej 0,10 zł każda, po cenie emisyjnej 13,00 zł każda. Wycena spółki po ofercie akcji serii D przy założeniu objęcia wszystkich akcji, wyniesie około 17 mln zł.  

Kubota, przy współpracy z INC, planuje ubiegać się o wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku NewConnect na przełomie IV kw. 2021 r. I I kw. 2022 r.

Oto ciekawe pomysły na biznes w 2021 roku

Kubota. Jakie produkty ma marka?

Kubota w 2021 r. nie tylko rozszerzyła swoją ofertę produktową o pierwszą w historii kolekcję odzieży, ale także przekształciła się w spółkę akcyjną. Marka oferująca popularne w latach 90. klapki, trzy lata po reaktywacji zmierza na NewConnect. 10 sierpnia rozpocznie się oferta publiczna akcji spółki.

Początek marki Kubota sięga lat 90. XX wieku. Przywiezione z Chin intrygująco wyglądające klapki od razu podbiły serca milionów Polaków. Obecne w prawie każdym domu szybko zyskały status narodowego symbolu. Potwierdza to wymyślone przez klientów hasło „Kubota to nie klapki, to styl życia”.

- Kubota to marka stworzona przez fanów, a nie marketerów. To fani ukuli claim marki „Kubota to nie klapki, to styl życia” oraz zbudowali wokół Kuboty niezwykle barwną i bogatą w znaczenia subkulturę – mówi Alina Sztoch, dyrektorka operacyjna i szefowa marketingu w spółce.

ZOBACZ RÓWNIEŻ