Kubota do kupienia nie tylko w sklepach. Znana marka wchodzi na giełdę
Klapki Kubota, fot. materiały prasoweOferta publiczna spółki rozpoczyna się dziś, 10 sierpnia. Firma chce pozyskać z emisji akcji łącznie 2,5 mln złotych. Ewentualny sukces emisji oznaczałby, że łączna wartość firmy wynosi 17 mln złotych.
Kubota. Jak kupić akcje?
Firmą inwestycyjną oferującą akcje, jest Dom Maklerski INC z siedzibą w Poznaniu – zapisy na akcje przyjmuje bezpośrednio spółka. Emisja została podzielona na dwie transze. Pierwsza transza oferty rusza 10 sierpnia 2021 r., a druga 17 sierpnia 2021 r.: zapisy na akcje w ramach pierwszej transzy będą przyjmowane w dniach od 10 do 16 sierpnia 2021 r. – transza ta jest skierowana do większych inwestorów, którzy mogą składać zapisy o jednorazowej wartości 25-250 tys. zł. zapisy na akcje w ramach drugiej transzy będą przyjmowane w dniach od 17 do 24 sierpnia 2021 r. – transza będzie miała charakter otwarty, a wartość pojedynczego zapisu to 5-25 tys. zł.
- Pieniądze z emisji pozwolą na pokonywanie kolejnych barier i jeszcze prężniejszy rozwój. Chcemy je przeznaczyć m.in. na zatrudnienie kolejnych pracowników, rozwój funkcjonalności naszego sklepu www.kubotastore.pl, oraz zwiększenie stanów magazynowych. W zeszłym roku nie byliśmy w stanie zaspokoić popytu. W tym roku wyciągnęliśmy wnioski i ze stabilnym finansowaniem zamierzamy mocno przeć do przodu – wyjaśnia Piotr Kwiatkowski, prezes zarządu.
Emitent oferuje od 96 154 do 192 307 akcji zwykłych na okaziciela serii D o wartości nominalnej 0,10 zł każda, po cenie emisyjnej 13,00 zł każda. Wycena spółki po ofercie akcji serii D przy założeniu objęcia wszystkich akcji, wyniesie około 17 mln zł.
Kubota, przy współpracy z INC, planuje ubiegać się o wprowadzenie akcji spółki do obrotu na rynku NewConnect na przełomie IV kw. 2021 r. I I kw. 2022 r.
Oto ciekawe pomysły na biznes w 2021 roku
Kubota. Jakie produkty ma marka?
Kubota w 2021 r. nie tylko rozszerzyła swoją ofertę produktową o pierwszą w historii kolekcję odzieży, ale także przekształciła się w spółkę akcyjną. Marka oferująca popularne w latach 90. klapki, trzy lata po reaktywacji zmierza na NewConnect. 10 sierpnia rozpocznie się oferta publiczna akcji spółki.
Początek marki Kubota sięga lat 90. XX wieku. Przywiezione z Chin intrygująco wyglądające klapki od razu podbiły serca milionów Polaków. Obecne w prawie każdym domu szybko zyskały status narodowego symbolu. Potwierdza to wymyślone przez klientów hasło „Kubota to nie klapki, to styl życia”.
- Kubota to marka stworzona przez fanów, a nie marketerów. To fani ukuli claim marki „Kubota to nie klapki, to styl życia” oraz zbudowali wokół Kuboty niezwykle barwną i bogatą w znaczenia subkulturę – mówi Alina Sztoch, dyrektorka operacyjna i szefowa marketingu w spółce.