Klarna wprowadza nieoprocentowane raty dla polskich klientów

Klarna wprowadza nieoprocentowane raty dla polskich klientów
Od 20 czerwca polscy konsumenci mogą skorzystać z nowej usługi Klarny – „Zapłać w 3 ratach” i podzielić płatność za zakupy online na trzy nieoprocentowane raty.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Rozwiązanie to odpowiedź szwedzkiego fintechu na rosnące zainteresowanie elastycznym metodami płatności w Polsce – blisko 50 proc. polskich konsumentów wolałoby skorzystać z rat oferowanych przez BNPL („kup teraz, zapłać później”), niż korzystać z tradycyjnych kart kredytowych.

Klarna w Polsce wprowadza nową ofertę

Dotychczas konsumenci z Polski mieli możliwość skorzystania z flagowego rozwiązania marki - „Zapłać za 30 dni”. Nowa usługa jest odpowiedzią szwedzkiego fintechu na rosnące zainteresowanie polskich konsumentów elastycznymi metodami płatności.

Nowa usługa jest kolejnym krokiem w rozwoju firmy na polskim rynku, zapewniając klientom większą elastyczność w wyborze metod płatności dopasowanych do ich preferencji oraz wygodę podczas zakupów online. Dzięki wprowadzeniu rozwiązania „Zapłać w 3 ratach” konsumenci z Polski mogą, przy użyciu karty debetowej, kredytowej lub prepaid, podzielić swoje zakupy na trzy nieoprocentowane raty. Pierwsza z nich regulowana jest w momencie wysyłki zamówienia przez sklep, a pozostałe planowane są automatycznie co 30 dni.

Należności za drugą i trzecią ratę pobierane są z karty płatniczej użytkownika, aż do momentu uregulowania wszystkich zobowiązań, można je również opłacać samodzielnie, korzystając z opcji Przelewy24 lub Blik. W ten sposób klienci mogą rozłożyć koszty zakupu na trzy miesiące i otrzymać produkt przed zapłaceniem pełnej kwoty. Aplikacja Klarny dodatkowo umożliwia opcję wcześniejszej spłaty pojedynczej raty lub nawet całego salda. Użytkownicy mogą również wydłużyć termin zapłaty rachunku o kilka dni. W aplikacji mogą także zobaczyć wszystkie swoje zamówienia oraz nadchodzące płatności - w ten sposób Klarna wspiera klientów w zarządzaniu ich finansami. 

Wygodne zakupy w internecie 

Klarna zdobyła popularność na polskim rynku dzięki usłudze „Zapłać za 30 dni”, która umożliwia klientom dokonywanie zakupów w ponad 4 tys. sklepów w Polsce i opłacenie ich w ciągu 30 dni bez ponoszenia dodatkowych opłat. To bezpieczna metoda płatności, która pomaga w podejmowaniu świadomych oraz odpowiedzialnych decyzji, dostosowanych do sytuacji finansowej konsumentów. 

- Z naszego badania Shopping Pulse wynika, że blisko 50 proc. Polaków woli rozłożyć zakupy na raty korzystając z usług BNPL (“buy now, pay later”), niż z tradycyjnych kart kredytowych. Dlatego cieszy nas , że od teraz możemy jeszcze lepiej odpowiadać na ich potrzeby i zapewnić im więcej opcji do wyboru. Z ponad 26 milionami aktywnych użytkowników na całym świecie, Klarna łączy w sobie szeroką gamę funkcji, które sprawiają, że cała podróż zakupowa jest bezpieczniejsza i przyjemniejsza. W ciągu ostatnich dwóch lat rozszerzyliśmy swoją obecność w Europie Środkowo – Wschodniej, stając się liderem w zakresie elastycznych  metod płatności na rynku CEE, co  daje nam jeszcze większą motywację do dalszego rozwoju – mówi Łukasz Dwulit, Head of Klarna Poland, nawiązując do faktu, iż od 7 czerwca 2023 roku Klarna dostępna jest również na rynku rumuńskim. 

Od 20 czerwca możliwość rozłożenia płatności za zakupy na 3 równe, nieoprocentowane raty, będzie możliwa w wybranych sklepach i wprowadzana kolejno w nadchodzących tygodniach u pozostałych partnerów. 

Klarna. Czym zajmuje się firma

Od 2005 roku Klarna realizuje misję usprawnienia handlu, stawiając potrzeby konsumentów na pierwszym miejscu. Dzięki ponad 150 milionom aktywnych użytkowników na całym świecie i 2 milionom transakcji dziennie, Klarna rewolucjonizuje sposób, w jaki ludzie dokonują zakupów i płacą online, oferując bezpieczne, zrównoważone rozwiązania płatnicze i narzędzia zakupowe oparte na sztucznej inteligencji. Dzięki temu konsumenci mogą robić bardziej świadome zakupy, z większą swobodą oraz wygodą. Ponad 500 000 globalnych sprzedawców korzysta już z innowacyjnych technologii i rozwiązań marketingowych Klarna, w tym takie marki jak: H&M, Saks, Sephora, Macy’s, Ikea, Expedia Group i Nike. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź Klarna.com.