Inter Group, czyli jak polska firma z branży beauty zdobyła popularność na europejskich rynkach [WYWIAD]

Eliza Trzmiel
Eliza Trzmiel / Fot. materiały prasowe
Chociaż największe kontrakty zawieramy z Niemcami i Czechami, szanse dla naszej marki nie ograniczają się jedynie do tych krajów. Obecnie produkty Inter Group zdobywają uznanie w wielu innych regionach, takich jak Słowacja, Włochy czy Wielka Brytania - mówi w rozmowie z mycompanypolska.pl Eliza Trzmiel, współzałożycielka Inter Group.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Inter Group to firma, która zaczęła od 20 tys. zł pożyczki żyrowanej przez rodziców, a niedawno stała się jednym z głównych europejskich graczy w branży beauty. – Konkurencja na rynku jest duża, głównym obszarem naszej działalności jest produkcja pilników do paznokci, dzięki czemu podbiliśmy rynki zagraniczne – mówi Eliza Trzmiel, współzałożycielka Inter Group.

Z przedsiębiorczynią rozmawiamy o różnicach w przyzwyczajeniach konsumentów oraz najbliższych planach jej firmy.

Jak duża jest konkurencja w branży, w której działacie? Czego potrzeba, żeby się przebić?

W branży beauty - zwłaszcza w segmencie produktów do pielęgnacji i stylizacji paznokci - konkurencja jest zdecydowanie duża, zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym. Istnieje wiele marek oferujących różnorodne produkty, co sprawia, że rynek jest dynamiczny oraz wymagający. Aby się przebić, kluczowe jest więc skupienie się na elementach pozwalających wyróżnić się spośród innych - w przypadku naszej marki, głównym obszarem działalności jest produkcja właśnie pilników do paznokci.

Warto zaznaczyć, że jesteśmy jednym z największych producentem tego produktu na rynku polskim, co stanowi pewnego rodzaju monopol. Nasz unikalny punkt sprzedaży tkwi w wysokiej jakości produktów - oferowane przez Inter Group pilniki do paznokci zostały przebadane dermatologicznie, dzięki czemu posiadają odpowiednie certyfikaty. W dzisiejszym świecie, gdzie świadomość konsumentów wzrasta, ważne jest, by oferować produkty nie tylko atrakcyjne wizualnie, ale także bezpieczne i wysokiej jakości, dlatego też przeprowadziliśmy akcję marketingową pod hasłem #SafetyFirst, zwiększającą świadomość dotyczącą konieczności używania takich produktów jednorazowo.

Które rynki europejskie są dla was szczególnie atrakcyjne?

Nasza ekspansja na rynki zagraniczne wynika z kilku istotnych czynników, które sprawiły, że akurat te kraje stały się kluczowymi obszarami naszej działalności. W przypadku Włoch, gdzie panuje modowe podejście do urody, nasze produkty zdobyły uznanie wśród konsumentów, co przekłada się na kontrakty. Niemcy, jako jedno z największych gospodarczo państw europejskich, oferują obszerny rynek zróżnicowany pod względem preferencji klientów. Chociaż największe kontrakty są zawierane z Niemcami i Czechami, szanse dla naszej marki nie ograniczają się jedynie do tych krajów. Obecnie nasze produkty zdobywają uznanie w wielu innych regionach, takich jak Słowacja, Włochy czy Wielka Brytania, a także w Polsce. 

Przychody z zagranicy stanowią znaczącą część naszego biznesu. Aktywnie rozwijamy się na różnych terytoriach, a nasza strategia obejmuje utrzymanie mocnej pozycji w Polsce oraz świadomą ekspansję na nowe rynki. Przychody zza granicy są dla nas kluczowym elementem działalności, podkreślając naszą gotowość do dalszego rozwoju na arenie międzynarodowej.

Jakie macie najważniejsze plany na najbliższe miesiące?

Dążymy nie tylko do sprzedaży wysokiej jakości produktów, ale również do szerzenia świadomości wśród naszych klientów, dbając o ich bezpieczeństwo. Mamy ambitne projekty, które obejmują zarówno innowacje w zakresie istniejących linii produktów, jak i wprowadzenie zupełnie nowych ofert. Będziemy także kontynuować ekspansję na nowe rynki, poszerzając naszą globalną obecność. 

Inter Group znalazło się w naszym zestawieniu 20 polskich firm, które podbiły świat. Materiał jest dostępny w lutowym wydaniu My Company Polska oraz TUTAJ.

ZOBACZ RÓWNIEŻ