Gdy potrzeba wsparcia - przegląd książek dla przedsiębiorców

Fot. Pixabay.com
Fot. Pixabay.com
W trudnych czasach nie bój się prosić o pomoc i korzystać z nowych narzędzi. Być może, wkrótce to ty będziesz wspierać innych.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 11/2020 (62)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Leadershift. Przemiana przywództwa
John C. Maxwell, wydawnictwo MT Biznes

Prawdziwi przywódcy nigdy nie osiadają na laurach. Ale z pewnością nawet ci najlepsi nie zawsze radzą sobie z wyzwaniami i ciągłymi zmianami. Weźmy np. nowe technologie, pandemię koronawirusa, nie mówiąc o konkurencji, która chętnie zajęłaby nasze miejsce… W jaki sposób przywódca może zrobić coś więcej, niż tylko wytrzymać i przetrwać w takim otoczeniu? Kluczem jest otwartość, elastyczność i umiejętność adaptacji. „Jako przywódcy musimy widzieć więcej niż inni i musimy widzieć przed innymi” – uważa John C. Maxwell, coach i mówca uznany przez „Business Insider” i „Inc.” za najbardziej wpływowego na świecie eksperta w dziedzinie przywództwa. W swojej najnowszej książce Maxwell szkicuje plan zmiany dla każdego lidera i dzieli się historiami własnych metamorfoz.

Notatki wizualne. Jak je tworzyć i wykorzystywać na co dzień
Natalia Mikołajek, czyli Jadźka Rysuje, wydawnictwo MT Biznes

Chcesz przyciągnąć uwagę odbiorców, lepiej zapamiętać materiał ze szkoleń, uporządkować nadmiar przekazywanych ci informacji, czy potrzebujesz narzędzia do pracy z grupą, które zwiększy jej zaangażowanie? Czas na naukę sketchnotingu, czyli tworzenia notatek wizualnych. Spokojnie, nie musisz być artystą! Rysowanie to umiejętność jak wiele innych. Może nauczyć się jej każdy od sprzedawcy po wykładowcę, od księgowego po specjalistę PR. Sama autorka podręcznika „Notatki wizualne”, znana też pod pseudonimem Jadźka Rysuje jest tego najlepszym przykładem. Z wykształcenia psycholożka, z zawodu trenerka i popularyzatorka myślenia wizualnego w Polsce sztukę przekładania myśli na rysunek opanowała do perfekcji. I na szczęście chce się tą umiejętnością podzielić. Podkreśla, że tu liczy się pomysł, prostota, esencja. Swoją drogą jej książka wszystkie te elementy zawiera.

Jak rozmawiać z nieznajomymi
Malcolm Gladwell, wydawnictwo Znak

Co powinniśmy wiedzieć o ludziach, o których nic nie wiemy? To przewrotne pytanie zadaje Malcolm Gladwell, autor świetnych książek „Błysk” i „Poza schematem”. Wielbiciele jego talentu i tym razem nie będą zawiedzeni. Na konkretnych przykładach – pierwszej rozmowy azteckiego króla Montezumy z konkwistadorem Cortesem, spotkania brytyjskiego premiera Chamberlaina z Hitlerem czy reakcji fanów serialu „Przyjaciele” na realnych ludzi – Gladwell pokazuje pułapki, jakie na nas wszystkich czyhają i prowadzą do nieporozumienia i konfliktów. Podpowiada, jak ich uniknąć, mając szczątkowe przecież informacje o drugiej osobie. Dobrze udokumentowana, podparta najnowszymi badaniami, napisana z reporterskim zacięciem, pełne błyskotliwych spostrzeżeń pozycja. Nic dziwnego, że od razu trafiła na pierwsze miejsce bestsellerów „New York Timesa”.

Psychiatrzy. Sekrety polskich gabinetów
Ewa Pągowska, wydawnictwo Znak

Boję się tylko, żeby nie zwariować” – powtarzała babcia Ewy Pągowskiej, autorki książki „Psychiatrzy”. Babcia była silna psychicznie, w życiu radziła sobie nieźle, ale jej obawa dotycząca utraty kontroli nad umysłem była i wciąż jest powszechna. Ba! „To jeden z naszych pralęków” – pokreśla prof. Jacek Wciórka, psychiatra, przewodniczący Rady ds. Zdrowia Psychicznego przy ministrze zdrowia. To z nim i z kilkunastoma innymi najlepszymi polskimi psychiatrami rozmawia autorka książki o tym, czym jest norma, depresja, schizofrenia, zaburzenia osobowości... Jak wygląda leczenie, kiedy ma szansę się powieść. Pągowska nie boi się trudnych tematów takich jak psychopatia czy zaburzenia seksualne. Pyta o elektrowstrząsy, demencję, faszerowanie dzieci lekami bez zgody rodziców. A także o skutki pandemii, które dotkną większość z nas. Mądre i dające nadzieję rozmowy na trudne czasy.

My Company Polska wydanie 11/2020 (62)

Więcej możesz przeczytać w 11/2020 (62) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ