Emoji bardzo potrzebne, ale wprowadzają też zamieszanie - wynika z badań Adobe

Emoji mogą być bardzo przydatne w komunikacji / Fo
Emoji mogą być bardzo przydatne w komunikacji / Fot. Unsplash.com
Młodzi ludzie na co dzień używają emotek i nie wyobrażają sobie komunikacji bez wielu z nich. Badanie Adobe wskazuje te najpopularniejsze, ale też takie, które wprowadzają zamieszanie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Adobe podeszło do badania na poważnie. Firma przeprowadziła je na próbie 7000 użytkowników ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Japonii, Australii i Korei Południowej. Emotka "laugh out loud" jest najpopularniejsza i wygląda tak:

😂

Na drugim miejscu mamy emoji "kciuka w górę" 👍, a na trzecim "czerwone serce" ❤️. Zalotna emotikona "mrugnięcia i pocałunku" 😘 oraz "smutnej twarzy ze łzą" 😢 dopełniają pierwszą piątkę. 

Emoji - niby oczywiste, a jednak niekoniecznie. Liczy się kreatywność i kontekst

Producent oprogramowania zamieścił wyniki w raporcie 2021 Global Emoji Trend i użytkownicy TikToka szybko skomentowali je, twierdząc że ikonka 😂 jest obecnie banalna i przestała być cool. 

Oto jeden z komentarzy 21-letniego użytkownika: "Przestałem używać tej emotki już jakiś czas temu, ponieważ widziałem, jak używa jej moja mama, starsze rodzeństwo i ogólnie starsi ludzie". 

Zobacz: Zegarek Rolex

Co ciekawe, Adobe podało również emotikony, które są najbardziej niezrozumiałe i wprowadzają zamieszanie na całym świecie. Okazało się, że dla użytkowników najbardziej mylące emoji to "bakłażan" 🍆, "brzoskwinia" 🍑 oraz "klaun" 🤡. Mamy pewne podejrzenia co do tego, w jakim kontekście używane są te emotki, ale pozostawiamy to do interpretacji dla każdego czytelnika. 😂

Zobacz: Efektywne zarządzanie czasem

Jeśli zaś chodzi o same emoji, zdecydowana większość użytkowników (90%) stwierdziła, że ułatwiają one wyrażanie siebie w świecie online, a 89% podkreśla, że znacznie ułatwiają komunikację. Ponadto 67% stwierdziło, że ludzie, którzy używają emotikon, są na ogół przyjaźniejsi, zabawniejsi i fajniejsi niż ci, którzy tego nie robią. 88% twierdzi ponadto, że czuje się bardziej empatycznie w stosunku do osób, które używają emotikon.

baner 970x200

ZOBACZ RÓWNIEŻ