BLIK. Ponad osiem lat rewolucji na rynku płatności mobilnych

blik
Fot. materiały prasowe.
Czy ktokolwiek w 2015 r., kiedy system płatności mobilnych BLIK zadebiutował na rynku, mógł przewidzieć, że w ciągu ośmiu lat zgromadzi 13,5 mln użytkowników realizujących ponad 4 mln transakcji dziennie?
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 6/2023 (93)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

 Wówczas te liczby mogły wydawać się nieosiągalne. Wkrótce jednak stało się jasne, że ci, którzy postawili na BLIKA od początku, mieli niezwykłą intuicję! Obecnie to nowatorskie rozwiązanie jest synonimem bezpiecznych, szybkich i wygodnych płatności mobilnych, które stale zyskuje zaufanie i lojalność nowych użytkowników.

Marka, która odpowiada na potrzeby klientów

Przepis na sukces wydaje się prosty – oferowane w ramach systemu funkcje pozwalają na szybkie, wygodne i bezpieczne transakcje tylko z poziomu smartfona – płatności 6-cyfrowym kodem, 9-cyfrowym czekiem, zbliżeniowo, wpłacanie i wypłacanie w bankomatach oraz natychmiastowe przelewy na telefon. W ciągu ośmiu lat za pomocą BLIKA zrealizowano przeszło 3 mld operacji o wartości 421,5 mld zł, co potwierdza siłę marki i jej przewagę na rynku polskim – w niektórych aspektach również nad globalnymi konkurentami. Badania Kantara wskazują, że BLIK ma najwyższy wskaźnik Brand Power, na poziomie ok. 44 proc., a indeks NPS wynosi aż 62 pkt. Oznacza to, że jest on chętnie polecanym systemem. Co więcej BLIK to najbardziej znany sposób płatności bezgotówkowych w Polsce – już co drugi użytkownik wybiera go jako najczęstszą formę rozliczeń. BlIK to najbardziej znany sposób płatności bezgotówkowych w polsce.

Niekwestionowany lider e-commerce 

BLIK zdobył zaufanie Polaków i z roku na rok zwiększa swoją popularność, co potwierdzają wyniki transakcyjne. W pierwszym kwartale br. zrealizowano nim ponad 370 mln operacji o łącznej wartości 50,1 mld zł. BLIK to także ulubieniec użytkowników płacących w e-commerce. W I kwartale 2023 r. za jego pomocą zrealizowano aż 207 mln transakcji. 

Co dalej? BLIK zdominował rynek bezgotówkowy w Polsce, a teraz także rozwija swoją obecność na arenie międzynarodowej. Ma ambitne plany ekspansji zagranicznej – w 2022 r. podjął pierwsze kroki w rozwoju na rynku słowackim oraz rumuńskim.  

 

baner 970x200
My Company Polska wydanie 6/2023 (93)

Więcej możesz przeczytać w 6/2023 (93) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ