Biedronka opublikowała wyniki za 2020 rok. Rekordowe wzrosty mimo pandemii

Sklep Biedronka
Sklep Biedronka, fot. Shutterstock.
Wzrost sprzedaży o ponad 10 proc. i zysku EBITDA o ponad 9 proc. zanotowały sklepy Biedronka w 2020 roku. Jednocześnie firma pochwaliła się otwarciem 129 nowych sklepów i remontem 267 kolejnych.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

W 2020 roku łączne przychody ze sprzedaży całej Grupy Jeronimo Martins wzrosły o 3,5 proc. do 19,3 mld euro, przy wzroście LFL (porównanie wyników sklepów działających nieprzerwanie przez 12 miesięcy) również o 3,5 proc.

Wartość sprzedaży Biedronki wyniosła w minionym roku 13,5 mld euro, czyli 59,8 mld złotych, osiągając dwucyfrowy wzrost rok do roku liczony w złotówkach – o 10,4 proc. Licząc tylko placówki sieci, które funkcjonowały przez pełne 12 miesięcy 2020 roku, wzrost ten osiągnął poziom 7,1 proc. (wskaźnik LFL). Wzrosła też EBITDA Biedronki – o 9,3 proc. liczona w złotych. Biedronka kontynuowała również plan wieloletnich inwestycji w rozwój sieci, która na koniec roku obejmowała 3115 sklepów, przeznaczając na inwestycje w 2020 roku 302 mln EUR. Dzięki temu otwartych zostało 129 nowych sklepów, natomiast 267 zostało wyremontowanych. W ponad 1100 sklepach sieci działa również już aż 3750 kas samoobsługowych.

Biedronka. Rosną udziały w rynku

- Sprostaliśmy trudnym okolicznościom, świadomi naszej biznesowej i społecznej roli oraz niezachwiani w naszej misji dostarczania klientom najwyższej jakości produktów w niskich cenach. Byliśmy tak blisko naszych klientów, pracowników i dostawców – zwłaszcza drobnych producentów dostarczających produkty pierwszej potrzeby – jak jeszcze nigdy wcześniej. W 2021 rok wchodzimy ze wzmocnionym przekonaniem, że należące do Grupy Jeronimo Martins sieci umieją szybko i skutecznie reagować na wyzwania związane z pandemią - powiedział Pedro Soares Dos Santos, CEO Grupy Jeronimo Martins

Na koniec roku Biedronka osiągnęła udziały w rynku na poziomie 25,7 proc.  i był to wzrost o 1,6 p. p. względem roku poprzedniego.

Biedronka. Plany na 2021

Plany na 2021 rok zakładają około 100 otwarć netto nowych placówek Biedronki, z czego 50 proc. stanowić mają sklepy w mniejszym formacie, a 250-300 kolejnych zostanie zmodernizowanych do najwyższych standardów obowiązujących w ramach sieci z uwzględnieniem rozwiązań proekologicznych. Biorąc pod uwagę osiągnięte przez Grupę Jeronimo Martins wyniki w 2020 roku, a także perspektywy na rok 2021, Zarząd Grupy rekomenduje wypłatę dywidendy na poziomie 0,288 euro na akcję.

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ